Difference between revisions of "User:Lucashartman"

From DigitalCraft_Wiki
Jump to navigation Jump to search
(Replaced content with " Tools & Trade Fantastic Forgeries ")
 
(105 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
===Museum Of Fantastic Forgeries===
 
  
  
 +
[[3Dmusic_UI_design | Tools & Trade ]]
  
====Theme====
+
[[digitalmandala | Fantastic Forgeries ]]
 
 
Fantastic Forgeries presents alternate histories of Dutch material culture through the research and evaluation of existing artefacts – and their appropriation, transformation and remaking. Fantastic Forgeries uses historical crafted objects as a departure point to reflect on the status and practice of craft in our contemporary society. The objects will be used as tools to examine traditional ways of making as well as a formal, tactile, and decorative inspiration to compare when stretching the boundaries of digital fabrication.
 
 
 
In this quarter you will explore into the rich past of Dutch material culture though the Applied Arts and Design collection of the museum Boijmans van Beuningen. You will choose an artefact that speaks to you through its form, function, and its surrounding folklore. You will experiment with various and scanning, modelling and production technologies in order to support the crafting of your own perfect copy of your chosen piece. The idea is to make your replica or 'fake' as convincing as possible by reproducing every detail, before breaking it open into a series of iterations that alter the form and content of the artefact. Can new rituals come about by removing the form out of its original context? Can more and flamboyant objects arise by imagining and inventing the aristocrats that would use them?
 
 
 
 
 
 
 
====Stappen====
 
 
 
1. kies een kunstwerk uit een museum, en scan dit (methoden naar keuse)
 
 
 
2. Transformeer dit object (op basis van techniek, materiaal, betekenis, functie of verleden)
 
 
 
3. maak een verslag op de WIKI
 
 
 
4.  1000 woorden statement over, craft, in relatie met techniek
 
 
 
5. expositie, presentatie, onderzoek visualisatie (deadline)
 
 
 
 
 
 
 
====Eisen====
 
 
 
1. Reflect op de punten van kennis, en skills
 
 
 
2. connect project met de praktijk van ambacht en technologie
 
 
 
3. Student heeft kennis over de geschiedenis van het project thema
 
 
 
4. Student kan zijn eigen onderzoek methoden formuleren, en moet duidelijks zijn in het proces en design
 
 
 
5. De student experimenteert en laat dit zien in het proces
 
 
 
6. De student produceert een origineel en innovatie ontwerp
 
 
 
7.  Student maakt gebruik van technische instructie en technologieën / gereedschappen
 
 
 
8. De student heeft een gemotiveerde keuze en een goede verdediging voor een specifiek een technologie in hun uitvoering van hun afstudeeropdracht.
 
 
 
 
 
 
 
====Aantekeningen====
 
 
 
 
 
[[File:ArtofWarbook.png|thumb|Art of War remake]]
 
[[File:Brokensculpters.png|thumb|Example]]
 
[[File:VersionsSculpture.jpg|thumb|Example]]
 
''- Dit is een verhaal dat opnieuw word verteld, met een aantal variaties.
 
 
 
- Met de zelfde zinnen, maar een ander punt
 
 
 
- Meer of minder brengt je altijd naar een verder punt
 
 
 
- Van elke verschillend kijk punt, is een ander landschap te zien
 
 
 
- Een van de manieren om langs de beperkingen van identiteit te komen,
 
 
 
is om met iemands woorden te gebruiken. De taal die  anderen gebruiken.
 
 
 
- Dit is de verleiding van vertalen.
 
 
 
- Het schrijven van commentaar of aantekeningen, over verzonnen verhalen. Inplaats van het uitleggen van  een idee in 500 pagina's.
 
Maar de verbale verkenningen speelt af in een paar minuten duurt. Acteert of dat het boek af geschreven wat vanuit een andere taal cirkel
 
Als of het je ogen wilt laten geloven, om de hypefatical boek te tonen.
 
 
 
- Interpreteren van andere mans problemen van een discipline, in voorwaarden van zijn eigen.
 
 
 
- Het combineren van set variabelen van een situatie, renausing de order voorkeur van alle organisaties
 
 
 
- Een schip die terug komt bij zijn bestemming naar tijden, met al zijn onderdelen vervangen, door meerdere reparaties
 
 
 
- Als je water schenkt in een kop, dan word het water de kop, je stop water in een beker, de water wordt de beker. Water kan vloeien maar ook botsen.
 
 
 
- Stellage is een symbol van iets dat gebouwd of verwoest wordt.
 
 
 
- Ruwines vertoont de verhevenheid, dat het gebouw door tijd niet heeft behouden
 
 
 
- Huis nummers veranderen dagelijks, zodat niemand zijn weg naar huis kan vinden.
 
 
 
- Voor elke sculptuur die gemaakt word, zijn er meerde variaties  die niet gerealiseerd worden.
 
 
 
- De hoeveelheid boeken die er gemaakt zijn is minder dan de hoeveelheid boeken die niet bestaan.
 
 
 
- Dialoog verlengt in beide richtingen, de dialoog van het werk is net zo geallieerd als de voorgaande is.
 
 
 
- Elk woord heeft een geschiedenis van gebruik, waar het op reageert en anticipeert een toekomstige reactie.
 
 
 
- Ik heb alleen maar tekeningen gezien van deze tekening. Het leegt zich zelf van mening, om te acteren als een generatieve ruimte van de compilatie.
 
 
 
- De meer het bekent, de meer het is ingeschreven. Net als co-productie, indeling aanpassing helpt bij het produceren van risico en onderzekerheid.
 
In dit geval om met een format te werken die gedemonstreerd succes heeft.
 
 
 
- De beste imitators zijn de genen die we niet herkennen.
 
 
 
- Er is daar geen daar.  extatische en taalkundige toepassingen bewegen langs dichotomisch, naar een staat waar de conditie van een woord. Als een fanatiek deeltje en een semantisch golf, die bestaat op het zelfde moment in tijd.
 
 
 
- Dynamische attribuut is geen eigendom van het object of de meting apparaat die afzonderlijk word genomen.
 
Maar zijn de eigendom tussen object en apparaat''
 
 
 
Source:
 
[http://oliverlaric.com/versions2012.htm Versions Video]
 
[http://artpulsemagazine.com/the-real-thing-interview-with-oliver-laric Interview Oliverlaric]
 
 
 
===Kunst object===
 
 
 
[[File:mandala_van_Kapala-Hevajra.jpg|thumb| mandala van Kapala-Hevajra]]
 
 
 
Afdeling
 
 
 
boeddhisme
 
 
 
Kunstenaar
 
 
 
onbekend
 
 
 
Titel
 
 
 
mandala van Kapala-Hevajra
 
 
 
Datering
 
 
 
Tibet, 15de tot 16de eeuw
 
 
 
Verwervingsinformatie
 
 
 
sinds 2010 in langdurig bruikleen van de Bodhimanda stichting
 
 
 
Materiaal
 
 
 
koper
 
 
 
Afmetingen
 
 
 
hoogte 28 cm, diameter 26,5 cm
 
 
 
Depotnummer
 
 
 
V-308
 
 
 
 
 
 
 
====Mindmap====
 
 
 
 
 
[[File:Mind-Map_FF.png|thumb|mindmap]]
 

Latest revision as of 11:16, 11 November 2015