Difference between revisions of "User:P.vandenberg"

From DigitalCraft_Wiki
Jump to navigation Jump to search
Line 41: Line 41:
  
 
Corrasable (2013) | damonzucconi
 
Corrasable (2013) | damonzucconi
 +
 +
 +
== TEST ==
 +
  
 
[[File:IMG 0798.jpg |500px]]
 
[[File:IMG 0798.jpg |500px]]

Revision as of 10:58, 14 January 2015


TOOLS OF THE TRADE

Artikelen Herinneringen

Artikel

Artikel 2

Artikel 3

Artikel 4

Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt.

In het autobiografische geheugen tekenen we onze persoonlijke lotgevallen op. Het is het register dat we raadplegen als iemand ons vraagt wat onze vroegste herinnering is, hoe het huis eruit zag waar we als kind hebben gewoond of wat het laatste boek is dat we hebben gelezen. Het autobiografische geheugen groeit samen met ons op. Het is onze intiemste metgezel, maar stelt ons ook voor vragen. Waarom trekt het zich zo weinig van onze opdrachten aan, maakt het zoek wat we hadden willen bewaren, of komt het kwispelstaartend aandragen wat we juist hadden weggegooid om het kwijt te raken? Waarom zijn we vrijwel alles vergeten wat voor ons derde of vierde gebeurde? Hoe komt het dat geuren zulke vroege herinneringen losmaken? Waarom hebben we zo'n feilloos geheugen voor krenkingen? Waarom lijkt het leven sneller te gaan als je ouder wordt? En dit zijn nog maar de alledaagse vragen. Het psychologische onderzoek naar het autobiografische geheugen probeert ook op te helderen waarom iedereen nog precies weet waar hij was toen hij hoorde dat prinses Diana was verongelukt, hoe déjà vu's ontstaan, waarom onze herinnering altijd voorwaarts en nooit achterwaarts verloopt, of hoe een damgrootmeester blind tientallen partijen tegelijk weet te spelen. Hoe kan het dat stervenden soms hun hele leven 'als een film' aan zich voorbij zien trekken? De antwoorden komen soms van de zolders of uit de kelders van de psychologie, en kunnen niet altijd tot in decimalen worden gegeven, maar ze hebben hun oorsprong in de nieuwsgierigheid naar dat deel van het geheugen dat tegelijk ons verleden en onze identiteit uitmaakt.


Schermafbeelding 2014-12-10 om 14.49.27.png

Ronit Izraeli | Nomadic Space

Schermafbeelding 2014-12-10 om 14.55.02.png

Noguchi | playground equipment

Schermafbeelding 2014-12-10 om 14.57.42.png

Noguchi | Play Mountain, 1933

Schermafbeelding 2014-12-10 om 15.17.28.png

Aldo van Eyck

Schermafbeelding 2014-12-16 om 10.23.01.png

Maria Anwander

Schermafbeelding 2014-12-17 om 14.03.44.png

Corrasable (2013) | damonzucconi


TEST

IMG 0798.jpg

PAULA VAN DEN BERG

GEKOZEN OBJECT

Bf9599b5f5bb753fcbc98f2590ad8daa.jpg

Hil Andringa, Witte Kubus Kunststof

25 Maart 1896 - 26 Februari 1985 Beeldhouder Vormgever


WITTE KUBUS

Test22222.jpg Schermafbeelding 2014-09-24 om 12.10.09.png Schermafbeelding 2014-09-24 om 12.10.23.png Schermafbeelding 2014-09-25 om 12.29.16.png Untitled2-1.jpg


Untitled-1222.jpg wax


Smelten.jpg


YOUTUBE

wasted 8 hours on this [1]

Ice counting.jpg Ice counting2.jpg


Lasercutting ice

Smelten2.jpg

ICE

14439.jpg Kraus490.jpg

Kitty Kraus, Untitled, 2008 Courtesy of The artist and Galerie Neu, Berlin

Her series in ice, for instance, begins with a large, frozen block of ink and water and often features a light bulb and cord extending from the centre. The light is turned on, and its heat slowly begins to transform the ominous black block of ice in which it is set. Eventually, what begins as minimal plinth of frozen water becomes an abstract puddle, raising questions about the work’s essential form. It is neither a cube of ice nor an ink-stained floor. Instead the real work is something intangible and impermanent. It is simply the act of creation.




All Ice Records is a Norwegian independent record company. All Ice Records exclusively releases music played on instruments made from ice

Bild 2.jpg




In Thaw(2004) an empty swimming pool, a large mass of black, volcanic, basalt street bricks is interlaced with bricks of white ice. The cube will fall prey to entropy over the course of approximately 8 hours. The ice bricks fuse together and hold on to the bricks as long as possible, causing the structure to warp and sway pendulously before collapse. The brick cube rests on a steel table and hovers over a mirror, which floats above the floor. The mirror has microphones attached to it, which pick up the stochastic dripping of water and is amplified in the space, counting off the time between collapses. Both projects by Chris Musgrave.

Thaw1.jpg


Vinyl, 2006. The ice tray of a record by Lyota Yagi.

Rpice1.jpg

[2] filmpje




Boris Dornbusch, Volvic Evian Vittel, 2011

Schermafbeelding 2014-10-14 om 10.11.00.png




Guido van der Werve, nummer acht: everything is going to be allright, 2007

Nummer acht: everything is going to be alright shows van der Werve crossing the frozen Gulf of Finland, followed by a meter-high icebreaker that splits the ice behind him dangerously.

Schermafbeelding 2014-10-14 om 10.17.53.png

For nummer negen: the day I didn’t turn with the world, the artist stood on the point in the Arctic around which the Earth rotates and turned in the opposite direction for twenty-four hours.

Schermafbeelding 2014-10-14 om 10.21.22.png


ONDERZOEK KUBUS

Monochrome Volumes (2007) by AVPD Monochrome Volumes consists of 4 identical cubic wooden boxes fixed side by side to a wall. Each box has a surface measure of 70 x 70 x 70 cm. The bottom, top, and the sides of the surfaces of boxes are painted with a nonreflecting white grounder. The front of each box is sealed with a 3 mm transluscent acrylic sheets. The inside walls of the boxes are covered with white boards on the top, bottom, sides and on the back. The inner volumes of the boxes are individually set apart because the back board inside each box is fixed in different distances to the front acrylic fronts creating four differentiated inner volumes. A special phenomena occurs by the use of the translucent acrylic fronts on the boxes with variable inner spaces. The acrylic refracts the light (natural sun light, artificial or a combination) that naturally shines through it, throws it into the inner space of the box as a diffuse light. Not being able to see the inner space of the box, the viewer perceives a reflection of its volume in the acrylic in the form of a two dimensional, vibrant, monochrome spatial surface.

Schermafbeelding 2014-10-14 om 10.29.29.png




Dum-dum, 2008 by Pierre Labat.

Dum dum pierre labat 1.jpg




JONATHAN MONK Broken Opposites, 2010

Schermafbeelding 2014-10-13 om 09.51.22.png




Combining Robert Morris’ Box With the Sound of Its Own Making with Baudrillard’s writing on the art auction this sculpture exists in eternal transactional flux. It is a physical sculpture that is perpetually attempting to auction itself on eBay. Every ten minutes the black box pings a server on the internet via the ethernet connection to check if it is for sale on the eBay. If its auction has ended or it has sold, it automatically creates a new auction of itself. If a person buys it on eBay, the current owner is required to send it to the new owner. The new owner must then plug it into ethernet, and the cycle repeats itself.

Schermafbeelding 2014-09-22 om 14.47.32.png




Holger Lippmann packing BOX 01 is realizes using a packing algorithm to generate different square packing vector files via processing. later on build up of a plywood box of 4 layers 4mm plywood and the laser cutting of each side and the removal of the non clued parts.

32 x 32 x 32 cm, plywood 2012/2013

Schermafbeelding 2014-09-24 om 12.44.07.png




TF greyscale k.jpg

Thomas Freiler - Graukeil/Grayscale, 3D Rendering, 2009 Een tentoonstelling als experimentele opstelling waarbij de foto geeft informatie over zichzelf en als een verzameling en argumentatie zelf ondervraagd reflecterend . Thomas Freiler benadert het medium aan de ene kant aan de kant van hun wetenschappelijke voorwaarden en instrumentale constructies en ten tweede op het gebied van het gebruik en de context . Foto regelingen en juxtaposities thematiseren elementaire fotografische parameters of fotografische weergave in de analoge en digitale domein , maar ook de voorwaarden en de impact van de ontwikkelingen en standaardisatie van fotografische technieken op concrete beelden. De media is zoals altijd veel op haar beurt in de formulering van de boodschap , en Freiler verder met deze alfabetten van de fotografie , traditionele en nieuwe , hedendaagse beelden uit elkaar




Glass lw07 big.jpg

Larry Bell 6x6x4-D,A 1995, four 12mm glass panels coated with nickel-chrome, 6' x 6' x 1/2" Installation: Galerie Montenay, Paris 1995 ‘Visibility depends on the action of the visible bodies on light. Either a body absorbs light, or it reflects or refracts it, or does all these things.’ The Invisible Man, H G Wells (1897)




Schermafbeelding 2014-09-24 om 13.17.55.png

Evan Roth Gold (Graffiti Analysis Series) Acrylic 28cm x 19cm x 19cm Paris 2011