Difference between revisions of "Thom & Remy"

From DigitalCraft_Wiki
Jump to navigation Jump to search
Line 11: Line 11:
 
[NL]
 
[NL]
 
Hoe kunnen we gebruik maken van de kennis van onze obsessieve documentatie gedrag met mobiele apparaten, om nieuwe speculatieve producten te creëren?
 
Hoe kunnen we gebruik maken van de kennis van onze obsessieve documentatie gedrag met mobiele apparaten, om nieuwe speculatieve producten te creëren?
<BR/>
 
 
<BR/>
 
<BR/>
 
<BR/>
 
<BR/>

Revision as of 10:59, 4 November 2014

THEME:
VIDEO SHARING OF BIG EVENTS

OUR MAIN RESEARCH QUESTION:
[EN] How can we use the understanding of our obsessive documenting behavior with mobile devices, to create new speculative products?
[NL] Hoe kunnen we gebruik maken van de kennis van onze obsessieve documentatie gedrag met mobiele apparaten, om nieuwe speculatieve producten te creëren?

BREAKING DOWN THE CHARACTERS:
1. The copycat
2. The artist
3. The "I was here"
4. The photgrapher
5. The Selfie
6. The professional
7. The instinct
8. The YouTuber?





Subquestions
- amateur vs. professional video's
- social and physilogical background

Intention of making a video
- sharing
- keeping for later
- network
- job
- instict
- automatism
- social peerpressure
- herd behavior

Research devided into three parts
1. theoretical research
2. field research
3. visual research


28 oktober 2014


Waarom willen we niks tegenwoordig niks missen?

Dit fenomeen willen we gaan onderzoeken. Constant zijn we allemaal alles aan het vast leggen terwijl we er vaak niks meer mee doen. We doen het allemaal maar weten soms niet waarom. Wij willen naar de waarom onderzoek doen dmv testen/experimenten. Het doel is om heel breed en veel experimenten te doen en dmv deze hoeveelheid gaan we proberen antwoorden te vinden op de 'waarom' vraag.
Eigen foto’s inzien. Welke zijn belangrijk? Hoeveelheden?
„I was here” (niks visueels onthouden) alleen de informatie
Kuddegedrag (andere mensen zien iemand filmen/fotograferen en gaan dit ook doen)
Bekendheid (youtube kanalen)
Geld verdienen? (Frank buis (freelance journalist) )
Het gaat om de Act, niet het resultaat
De herinnering. remembering is more important. The trace.
Frank buis (freelance journalist)
Praten met Roza (interview)
Veiligheid (de dader op beeld hebben)
Zoeken naar literatuur over Geheugen (hoe werkt het geheugen)
Memento LifeLogging Camera https://www.kickstarter.com/projects/martinkallstrom/memoto-lifelogging-camera
MyLifeBits - Microsoft Research http://en.wikipedia.org/wiki/MyLifeBits