User:Destinshiro

From DigitalCraft_Wiki
Revision as of 22:02, 21 June 2017 by QuintQuint (talk | contribs)
Jump to navigation Jump to search

Expanded Toolbox 2017

[[File:

alt text

]]

Quint Verhaart - Fashion Design

Quintverhaart@hotmail.com


Les opdracht 1: Hoe elektriciteit werkt. In groep voorgedaan als: Electron (-), Proton (+), Neutron.

[[File:

alt text

]]


ONDERZOEK EIGEN PROJECT.

Kledingstuk dat draagbaar verwarmt kan worden zonder aan een stopcontact verbonden te zijn.

Heating1.png

Heating2.png

Heating3.png

Tattoo.png

Tattoo1.png

Knitted.png

Smartphone.png


Les Opdracht 2:

[[File:

alt text

]]

Measuring Voltage

What you need (ask at the Interaction Station):

* Multimeter
* 9 Volt battery (5V in the tutorial)
* 9 Volt battery clip for in a breadboard
* 470 Ohm resistor (1K Ohm in the tutorial)
* LED
* breadboard

[[File:

alt text

]]

Outcome: Voltage 7

Resistance 465

Ampere 19.3


Measuring resistance

What you need (ask at the Interaction Station):

* Multimeter
* 3 random resistors
* 3 resistors of the same value
* breadboard

Series Resistance Outcome: Volt 1th restitor 2.38

Volt 2nd/3th 2.39

Volt 1th + 2nd together 4.77

Volt 2nd + 3th together 4.78

Volt 1th +2nd +3th together 7.16

I = V/R

9,11: 2,38 = 3,83

9,11 : 7,16 = 1,27

[[File:

alt text

]]

Parallell Resistance Outcome

Voltage van de drie restitors 8.41 


Measuring Current

What you need (ask at the Interaction Station):

* Multimeter
* 9 Volt battery (5V in the tutorial)
* 9 Volt battery clip for in a breadboard
* 470 Ohm resistor (1K Ohm in the tutorial)
* LED
* breadboard

Outcome Volt 7

Resistance 465

Ampere 19.3

[[File:

alt text

]]

Measuring voltage and current in a series circuit

What you need (ask at the Interaction Station):

* Multimeter
* 9 Volt battery (5V in the tutorial)
* 9 Volt battery clip for in a breadboard
* 3 resistors random resistors
* breadboard

Outcome Volt 9.11

Ampere 3.83

I = V/R

9,11: 2,38 = 3,83

9,11 : 7,16 = 1,27

Measuring voltage and current in a parallel circuit

What you need (ask at the Interaction Station):

* Multimeter
* 9 Volt battery (5V in the tutorial)
* 9 Volt battery clip for in a breadboard
* 3 resistors random resistors
* breadboard

Outcome:

Battery voltage: 8.58

Voltage van de drie restitors : 8.41

I=V/R

8.58/8.41 = 1.02


DOOR HET VERKEERD VERBINDEN VAN DE ELEMENTEN BEGON DE BATTERIJ WARM TE WORDEN, WAARDOOR HET UIT EINDELIJK IN ELKAAR ZAKTE. ERG INTERESSANTE UITKOMST :)

[[File:

alt text

]]


Les Opdracht 3:

Het maken van een keyboard dat door middel van geleiding via het koperen bord en de speaker geluid maakt op verschillende toon hoogtes.

In samenwerking met Iris. [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]]


Les Opdracht 4:

De uitkomst van de gesmolten batterij was voor mij erg opvallend in dit project, dat juist het gefaalde een onverwachte twist kan geven aan het onderzoek. Hierop wil ik verder werken met mens en warmte. Het risico van opdracht 2 dat de batterij smolt, op dat risico wil ik mijn project baseren. Wat als de batterij nog langer had gestaan? Wat als dit ook met mijn project gebeurd? Dat ga ik nu onderzoeken.

Hier enigszins ideeën wat mij opviel en in de richting dat ik bij de bespreking wilde werken.

[[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]]

Om de warmte in contact te brengen met mensen heb ik gekozen voor een verwarmingsdeken, omdat dit gelijk tegen het lichaam van een persoon zit. Dit ga ik uit elkaar halen om te zien wat voor elementen erin zitten en hoe ik deze zou kunnen omzetten tot zowel een eigen object evenals het interactief gebruikt wordt.

[[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]]

Als groep voor eind presentatie kwamen wij overeen met zowel het interactief zijn met ons eigen gemaakte product en de onhandigheid ervan. Onze producten zijn zo gemaakt dat het onder 1 thema valt.