Difference between revisions of "User:Nilou"

From DigitalCraft_Wiki
Jump to navigation Jump to search
Line 40: Line 40:
 
# What is the theme i am investigating?
 
# What is the theme i am investigating?
 
This was was kind of given to us, the fantastic forgeries theme.
 
This was was kind of given to us, the fantastic forgeries theme.
## What is my research question?
+
# What is my research question?
 
Can I give my spectators a simelar experience as if they are looking at the actual painting?
 
Can I give my spectators a simelar experience as if they are looking at the actual painting?
### How am I structuring my research?
+
# How am I structuring my research?
 
I find this one difficult for such a short period of time. But if i would do this project over a longer period i would first look at what people look at first, second etc. and include this in the sequence in wich i am animating.
 
I find this one difficult for such a short period of time. But if i would do this project over a longer period i would first look at what people look at first, second etc. and include this in the sequence in wich i am animating.
#### What tools and methods will I use to conduct my research?
+
# What tools and methods will I use to conduct my research?
 
The internet and just trial and error.
 
The internet and just trial and error.
##### What is the foreseen result?
+
# What is the foreseen result?
 
Jan Toorops De nieuwe generatie brought to life.
 
Jan Toorops De nieuwe generatie brought to life.
###### What is the difference between my foreseen result and my actual result?
+
# What is the difference between my foreseen result and my actual result?
 
Yes.
 
Yes.
####### Is it relevant?
+
# Is it relevant?
 
First I struggled with this. I focussed mostly on what my final product would look like and not so much on the relevance but it actually is. Jan Toorop is the first in line of a big artist family. His daughter Charley depicted in the painting became a painter herself. Her son Edgar became a painter and his son Rik Fernhout is one to and he is still alive. Jan Toorop called this painting De nieuwe generatie, not knowing he himself would start a generation of painters. His latest generation is still alive. I wanted to give de nieuwe generatie a reboot because the painting is called that way as the painting revolves around new technology. But now I am thinking about sending my video to Rik Fernhout because it would bring it back full circle in my opinion.
 
First I struggled with this. I focussed mostly on what my final product would look like and not so much on the relevance but it actually is. Jan Toorop is the first in line of a big artist family. His daughter Charley depicted in the painting became a painter herself. Her son Edgar became a painter and his son Rik Fernhout is one to and he is still alive. Jan Toorop called this painting De nieuwe generatie, not knowing he himself would start a generation of painters. His latest generation is still alive. I wanted to give de nieuwe generatie a reboot because the painting is called that way as the painting revolves around new technology. But now I am thinking about sending my video to Rik Fernhout because it would bring it back full circle in my opinion.

Revision as of 17:51, 6 June 2018

Proces Nilou

Ik heb Jan Toorop, 'De Nieuwe Generatie' gekozen als kunstwrk uit het boijmans. Dit deed ik puur op intuitie, het schilderij trok me erg aan. Later moesten we ontleden wat we bijzonder/mooi/lelijk/belachelijk aan het werk vonden. Wat me het meeste trok is dat je zoveel kunt ontdekken in het schilderij. Dat het van bijna abstractie langzaam steeds meer figuratief wordt omdat je meer ziet. Hier wou ik graag op in spelen voor mijn transformatie.

De nieuwe generatie, 1892

Een schilderij uit zijn omgeving, het museum, trekken en er iets van stelen deed me denken aan walter benjamin theory over de aura van een kunstwerk. Benjamin stelde aan de aura van een schilderij 3 voorwaardes.

  1. singularity, het moet op 1 plek te bekijken zijn.
  2. authenticity, is het het echte werk? van het juiste materiaal? en klopt het historisch gezien?
  3. authority, welke rituelen en gebruiken komen er bij kijken? Bijvoorbeeld bij schilderijen van heiligen etc...
Walter Benjamin

En wat vind ik zelf van het 'jatten' van iemands werk? Benjamin zag het reproduceren als iets positiefs, het werk verliest misschien zijn aura maar wordt wel door veel meer mensen bekeken. Het heeft een soort democratiserende werking. Ik denk zo lang je duidelijk blijft verwijzen welk werk je hebt gebruikt doe je het goed.

Ik wou graag wat doen met de verschillende lagen van het schilderij en de mysterieuze sfeer. De manier waarop ik steeds nieuwe dingen kon ontdekken. Zelf dacht ik meteen aan animatie omdat je zo stilstaande beelden kan laten leven. Ik heb nog naar wat kunstenaars gekeken die schiderijen animeren of met schilderijen animeren.

Hier vond ik Rino Tagliafierro en eerder heb ik al Loving Vincent gezien.

Door het schilderij van Toorop in verschillende photoshop lagen te zetten en daarna in after effects los van elkaar te animeren en daarna weer samen in after effects 3d lagen te zetten was het heel goed te doen om de animatie voor elkaar te krijgen. Mijn intentie was om dit als copy te maken maar achteraf was het meer een transformatie. Ik kreeg de feedback om de animatie langzamer om zo telkens mensen te laten gissen of het stilstaand beeld is of dat er beweging is. Ik vond zelf dat toen ik de film 5 minuten had gemaakt dat het veel verloor. Daarom heb ik ervoor gekozen de snelle versie te behouden.

Mijn transformatie was toen af maar ik had nog geen copy. Hierbij moest ik me op één aspect van het schilderij focussen en proberen dit na te maken / toe te eigenen. Ik koos voor de weerspiegeling van het water en het bos. Toen ben ik sochtends om half 5 naar het bos bij mijn ouders gefietst en heb ik daar gefilmd en foto's gemaakt. Helaas was het behoorlijk mistig maar ook dit heeft zijn voordelen, het speelt namelijk erg in op het mysterieuze effect.


Graag wil ik mijn beide films naast elkaar op het plafond projecteren. Dit omdat dat bij het thema van mystiek en ontdekken van mijn groepje past omdat we allemaal op zintuigen prikkelen en verborgenheid inspelen. Ook heb ik gelui opgenomen in het bos wat ik wil laten horen tijdens het tonen van de films.

Copy Transformation

  1. What is the theme i am investigating?

This was was kind of given to us, the fantastic forgeries theme.

  1. What is my research question?

Can I give my spectators a simelar experience as if they are looking at the actual painting?

  1. How am I structuring my research?

I find this one difficult for such a short period of time. But if i would do this project over a longer period i would first look at what people look at first, second etc. and include this in the sequence in wich i am animating.

  1. What tools and methods will I use to conduct my research?

The internet and just trial and error.

  1. What is the foreseen result?

Jan Toorops De nieuwe generatie brought to life.

  1. What is the difference between my foreseen result and my actual result?

Yes.

  1. Is it relevant?

First I struggled with this. I focussed mostly on what my final product would look like and not so much on the relevance but it actually is. Jan Toorop is the first in line of a big artist family. His daughter Charley depicted in the painting became a painter herself. Her son Edgar became a painter and his son Rik Fernhout is one to and he is still alive. Jan Toorop called this painting De nieuwe generatie, not knowing he himself would start a generation of painters. His latest generation is still alive. I wanted to give de nieuwe generatie a reboot because the painting is called that way as the painting revolves around new technology. But now I am thinking about sending my video to Rik Fernhout because it would bring it back full circle in my opinion.