Difference between revisions of "User:GSL"

From DigitalCraft_Wiki
Jump to navigation Jump to search
Line 6: Line 6:
 
==== Proces ====
 
==== Proces ====
  
==Bij wood carving ben ik gaan kijken wat precies dat carving nou inhoud. Welke soorten manieren van carven er zijn. Door workshops te volgen in de digital lab en alle faciliteiten daar te verkennen werd het stukje bij beetje duidelijk voor me. Ik was vooral erg nieuwsgierig naar het klassieke carven (sculpturen uitsnijden/beitelen) maar dat wilde ik graag naar een next level brengen. Door een eigen machine te maken. Zo ben gaan onderzoeken naar de dremel boor, de hot wire cutter, de carve duplicator machine en de tekenaap (pantograaf).
+
==
 +
Bij wood carving ben ik gaan kijken wat precies dat carving nou inhoud. Welke soorten manieren van carven er zijn. Door workshops te volgen in de digital lab en alle faciliteiten daar te verkennen werd het stukje bij beetje duidelijk voor me. Ik was vooral erg nieuwsgierig naar het klassieke carven (sculpturen uitsnijden/beitelen) maar dat wilde ik graag naar een next level brengen. Door een eigen machine te maken. Zo ben gaan onderzoeken naar de dremel boor, de hot wire cutter, de carve duplicator machine en de tekenaap (pantograaf).
  
 
Uiteindelijk heb ik een eigen tekenaap ontwikkelt die kan graveren en carven en heb daarmee op verschillende materialen getest: hout, schuim, gips, maar ook voedsel (fruit, groente, alle soorten voedsel met een geschikte structuur zonder dat het een vieze rotzooi wordt)
 
Uiteindelijk heb ik een eigen tekenaap ontwikkelt die kan graveren en carven en heb daarmee op verschillende materialen getest: hout, schuim, gips, maar ook voedsel (fruit, groente, alle soorten voedsel met een geschikte structuur zonder dat het een vieze rotzooi wordt)
Line 15: Line 16:
 
Het is dus een uitdaging om deze twee dingen te combineren: de oude klassieke vorm van carven, met een moderne techniek van vormgeven d.m.v coordinaten.
 
Het is dus een uitdaging om deze twee dingen te combineren: de oude klassieke vorm van carven, met een moderne techniek van vormgeven d.m.v coordinaten.
  
Ik heb altijd al een fascinatie gehad voor de het verwijderen van materiaal, waardoor een nieuwe vorm verschijnt. Daarvoor ben ik met de dremel aan de slag gegaan en later heb ik de dremel kunnen bevestigen aan mijn pantograaf. ==
+
Ik heb altijd al een fascinatie gehad voor de het verwijderen van materiaal, waardoor een nieuwe vorm verschijnt. Daarvoor ben ik met de dremel aan de slag gegaan en later heb ik de dremel kunnen bevestigen aan mijn pantograaf.  
 +
==
  
  

Revision as of 07:17, 14 April 2015

Headers:

GSL

Wood Carving

Research

Proces

== Bij wood carving ben ik gaan kijken wat precies dat carving nou inhoud. Welke soorten manieren van carven er zijn. Door workshops te volgen in de digital lab en alle faciliteiten daar te verkennen werd het stukje bij beetje duidelijk voor me. Ik was vooral erg nieuwsgierig naar het klassieke carven (sculpturen uitsnijden/beitelen) maar dat wilde ik graag naar een next level brengen. Door een eigen machine te maken. Zo ben gaan onderzoeken naar de dremel boor, de hot wire cutter, de carve duplicator machine en de tekenaap (pantograaf).

Uiteindelijk heb ik een eigen tekenaap ontwikkelt die kan graveren en carven en heb daarmee op verschillende materialen getest: hout, schuim, gips, maar ook voedsel (fruit, groente, alle soorten voedsel met een geschikte structuur zonder dat het een vieze rotzooi wordt) De test vormen die ik als eerst maakten waren elementen uit de oude Griekse en Egyptische tijdperk (in die tijd is het carven erg populair geworden): vormen als een sarcofaag en de munt van Athene

Toch wil ik het oude klassieke carven met deze pantograaf nog een upgrade geven. Wat nou als deze pantograaf van zichzelf een vorm zou carven op basis van een instructielijst bestaande uit coordinaten? De pantograaf kopieert dan niet een standaard tekening of beeldje, maar gaat codes navolgen.

Het is dus een uitdaging om deze twee dingen te combineren: de oude klassieke vorm van carven, met een moderne techniek van vormgeven d.m.v coordinaten.

Ik heb altijd al een fascinatie gehad voor de het verwijderen van materiaal, waardoor een nieuwe vorm verschijnt. Daarvoor ben ik met de dremel aan de slag gegaan en later heb ik de dremel kunnen bevestigen aan mijn pantograaf. ==


=Gebruikte machines & materialen:=

== - hot wire cutter - dremel - pantograaf - hout - schuim - gips - fruit ==

<hl> header </hl>

Notities

/Notesnotesnotes

http://opensource.wdka.nl/wiki/Making_is_connecting_2015


giphy.gif