Difference between revisions of "DRIE VROUWEN"
Line 27: | Line 27: | ||
https://www.youtube.com/embed/gnWYGh2FCpk?rel=0 | https://www.youtube.com/embed/gnWYGh2FCpk?rel=0 | ||
− | Voor het overtrekken van de gekrijte lijnen heb ik de stof aan het plafon opgehangen. Hierdoor kon de stof | + | Voor het overtrekken van de gekrijte lijnen heb ik de stof aan het plafon opgehangen. Hierdoor kon de stof vrijelijk bewegen, en dat deed ie ook. Het leek wel alsof de stof en ik aan het dansen waren terwijl ik steekje voor steekje de strepen overtrok. Op dat moment was ik verliefd op de stof. |
http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/d/d6/TRACE_IT_20b.jpg/360px-TRACE_IT_20b.jpg http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/f/fe/TRACE_IT_21.jpg/360px-TRACE_IT_21.jpg | http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/d/d6/TRACE_IT_20b.jpg/360px-TRACE_IT_20b.jpg http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/f/fe/TRACE_IT_21.jpg/360px-TRACE_IT_21.jpg | ||
− | ^>> Na het overtrekken met krijt | + | ^>> Na het overtrekken met krijt + ^>> Gekrijte lijnen overtrekken met naald en draad |
+ | |||
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - | - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - |
Revision as of 21:16, 28 April 2015
DRIE VROUWEN is een vervolg van het experiment TRACE IT. Waar ik bij het experiment TRACE IT geprinte en getekende (2D) lijnen overtrok, trek ik bij DRIE VROUWEN het menselijke lichaam (3D) over.
Dit doe ik door een lichte en bewegelijke doorschijnende stof om een naakt, lichaam / persoon te spelden. De lijnen van het lichaam die ik door de stof zie trek ik, doormiddel van naald en draad, over. Hierdoor blijft er een stempel van de betreffende persoon achter op het doek.
Bij dit experiment is, net zoals bij RIJGEN, de connectie met de persoon en mezelf erg belangrijk. Bij dit experiment komt daar nog de connectie en de intimiteit met het materiaal, de soepel vallende stof, van belang.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-1- / ANNE
De eerste die ik overgetrokken heb is Anne. Dit heb ik, doormiddel van naald en draad, direct vanaf de lijnen haar lichaam gedaan. https://www.youtube.com/watch?v=jLNwA1cUrGI
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-2- / LAILA
Laila heb ik, voor het overtrekken met naald en draad, overgetrokken met krijt. Zonder Laila in de jurk / onder de fabric heb ik de gekrijte lijnen overgetrokken met naald en draad. https://www.youtube.com/embed/gnWYGh2FCpk?rel=0
Voor het overtrekken van de gekrijte lijnen heb ik de stof aan het plafon opgehangen. Hierdoor kon de stof vrijelijk bewegen, en dat deed ie ook. Het leek wel alsof de stof en ik aan het dansen waren terwijl ik steekje voor steekje de strepen overtrok. Op dat moment was ik verliefd op de stof.
^>> Na het overtrekken met krijt + ^>> Gekrijte lijnen overtrekken met naald en draad
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-3- / SOPHIE
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-4- / PRESENTATIE