Difference between revisions of "User:0848052"
Line 162: | Line 162: | ||
[[File:vormex2.jpg|900px]] | [[File:vormex2.jpg|900px]] | ||
[[File:Alginaat gips.jpg|900px]] [[File:nielshand.jpg|400px]] | [[File:Alginaat gips.jpg|900px]] [[File:nielshand.jpg|400px]] | ||
− | [[File:bienkehand.jpg|400px]] [[File:robinhand.jpg|400px]] | + | [[File:bienkehand.jpg|400px]] [[File:robinhand.jpg|400px]] [[File:sarahand.jpg|400px]] |
− | + | [[File:GIETHARS.jpg|900px]] |
Revision as of 10:06, 13 October 2015
Contents
About
Robin Hendriks
Student Lifestyle & Design, WDKA Rotterdam.
robinhendriks94@hotmail.com
User:0848052 / jaar 3 digital craft UNRAVEL THE CODE 2014/2015
MINOR
minimaal boijmans
heist at Boijmans
The project was about stealing stuff from the museum. Collecting information in any way possible.
Together with: Sjoerd, Jermaine, Ciska and Tineke.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=wDw9DYNkPck&feature=youtu.be
TECH & TOOLS
1
Ω weerstand : is afhankelijk van hoe het eruit ziet (de vorm) geometrie. Resistivity blijft hetzelfde.
Kobakant. How to get what you want.
Gemeten Materiaal Ω
Veiligheidsspelt 00.3 / Drukknoop 00.2 / Goud 00.3 / Potlood 00.3 / Bladeren plant 3.5 op 20M / Wortels 1.97 op 200K / Banaan 77.0 op 200K / Helft banaan 93.0 op 200K / Stam plant 1.87 op 200K / Bladeren 2 5.3 op 20M / Elektronylon 0.03 op 200K / Mens 1.18 op 20M / Button cell begint bij 0.27 en gaat terug naar 0.00 / chip verpakking 90 op 200K / Geweven elektronylon 0.08 op 200K / Uitgerekt 20.0 op 200K / Grafiet op papier 1.13 op 20M
Bare inkt heeft in natte een hogere weerstand dan als het droog is. Door het water > deeltjes zijn dan verder van elkaar. Contact is slechter.
2 ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Deurbel ontleed: 9 registers goud, 5% afwijking. Lichtsensor waar het golfje zit. LDR sensor LM358P. Geluidschip.
Op welk voltage gaat het geluid spelen? 280 op 2000M. Sensor gaat al af op 2.8. Zakken naar 2.5
- kant, elektronen + kant, gebrek aan elektronen
V = R I
R = V : I
I = V : R
Volt I stroom R weerstand
LDR - Light Dependent Resistor. Variabel met de hoeveelheid licht die erop valt.
3 ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
fantastic forgeries
WHAT DOES IT MEAN IF I CREATE A COPY
Ik ben naar twee musea geweest om onderzoek te doen naar pre-industrial objecten, Boijmans en het Rijksmuseum. In het Boijmans was mijn oog al gevallen op iets wat iedereen dagelijks gebruikt: bestek. Het was in al zijn eenvoud prachtig neergelegd achter glas. Iets wat dagelijks gebruikt werd ligt nu als kostbaarheid verborgen voor tast in een museum. Groter kon het verschil niet zijn in mijn ogen. Eenmaal in het Rijksmuseum liep ik tegen prachtige voorwerpen aan met misschien nog wel mooiere verhalen. En toen ineens zag ik weer een setje van een mes en een vork liggen. Achter glas, fonkelend in hun vergane glorie.
In mijn hoofd begonnen zich meteen ideeën te vormen.
/ EETCULTUUR / HANDEN / BABYS / PARKINSON / ROBOT / STEADY CAM / AFRUKKEN / MOORD / STATUS / ....
Wat gebeurt er wanneer je het bestek oppakt en in je mond steekt met de vorm. Blijft deze hetzelfde of veranderd deze door de aanraking van de handen en mond? Het is een wegwerp product wat je vaak kan kopen in plastic. Wat gebeurt er als je dit proces steeds weer opnieuw herhaalt maar niks weg gooit? Dezelfde mallen elke keer weer. Welke vormen blijven er over en wat betekend dit voor het uiteindelijke bestek? Hoe wordt de vorm bepaalt door de gebruiker? Baby's gebruiken bestek en hun handen op een heel andere manier dan mensen die etiquette volgen.
Bestek, en dan vorken met name.
Hoe zijn deze veranderd in de tijd en wat is het verschil in gebruik geworden? Hoe is de vorm geëvolueerd op basis van gebruik en de vorm van handen en monden?
Deze vork is gemaakt van goud, diamant, emaille en staal. Allemaal materialen die gewoonweg duur zijn en klasse uitstralen.
De vork is een voorwerp waar dagelijks gebruik van gemaakt wordt, alleen de materialen vragen er niet om. Dit tast de vork aan in zijn functionaliteit. De manier van vasthouden zal ook anders zijn dan bij een gewone vork, je zal hem heel voorzichtig vasthouden met de vingertoppen wat zorgt voor een andere stand van de hand.
- Hoe ligt de vork in de hand
- welke afruk wordt er achter gelaten
- welke vingers worden er gebruikt?
Dit zijn vragen die de vork bij mij oproepen in gebruik.
Experimenteren ja ja ja
Juist de tegenstelling van dure materialen en het feit dat het een dagelijks gebruiksvoorwerp is doet me nadenken. En zo ben ik een onderzoek gestart naar de combinatie van handen en een vork: