Difference between revisions of "User:SvdVelden/Logboek"
(→Week 3) |
|||
Line 115: | Line 115: | ||
De combinatie zoeken om met 3D Print technieken 2D objecten te produceren & om 2D Print technieken te gebruiken om 3D objecten te maken vind ik een leuke uitdaging omdat je daarmee de grenzen van de machines op gaat zoeken en gaat uittesten. Ik denk dat hier toffe dingen uit kunnen komen. | De combinatie zoeken om met 3D Print technieken 2D objecten te produceren & om 2D Print technieken te gebruiken om 3D objecten te maken vind ik een leuke uitdaging omdat je daarmee de grenzen van de machines op gaat zoeken en gaat uittesten. Ik denk dat hier toffe dingen uit kunnen komen. | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
=Week 3= | =Week 3= | ||
'''TIM''' | '''TIM''' | ||
+ | |||
+ | Vandaag besproken dat ik mijn eerste kopie wil gaan maken met een textiel bewerkingstechniek. | ||
+ | |||
+ | Borduren, breien, weven, haken. | ||
+ | |||
+ | Het lijkt me erg interessant om de detailering en structuur van het gekozen object zo goed en duidelijk mogelijk na te kunnen maken. | ||
+ | Breien op de machine door een afbeelding in te voeren en daarna je garen uit te kiezen is mogelijk. Waarschijnlijk is dit mijn beste optie omdat je hier ook verschillende diktes en sterktes in garen kan kiezen en gebruiken voor je werk. | ||
+ | |||
+ | Ik ga woensdagochtend langs het Textielmuseum & Textiellab voor vragen die ik bij verschillende technieken heb. Wellicht zijn er mensen aanwezig die me kunnen helpen met het kiezen van de juiste techniek voor de detailering, structuur en kleuren die ik graag wil bereiken in mijn object. | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
'''SIMON''' | '''SIMON''' | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
'''JON''' | '''JON''' | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
=Week 4= | =Week 4= | ||
=Week 5= | =Week 5= |
Revision as of 15:23, 17 September 2014
Week 1
ROEL:
Gezamenlijke pagina voor Digital Craft:
http://opensource.wdka.nl/wiki/Main_Page
software = Mediawiki
Gebruikersnaam: SvdVelden
JON:
Fantastic Forgeries opdracht:
Je steelt 1 object uit het Boijmans van Beuningen, en daar maak je van:
- Een gedetaileerde kopie gemaakt met een ander medium / materiaal.
- En je eigen transformatie van dat werk vertaald in je eigen discipline of interesse.
Voorbeelden van objecten en wat ik er eventueel mee kan doen:
Painting - borduren, naaien, ministek, plastic kralen, zeefdruk, riso, lino, vlieseline, vliesofix
Vaas - kunsthars, polyester, siliconenrubber, melk/water kunststof (bio kunststof),
Woodcut: cnc milling, lasercutten, linocut, layers of lasering
TIM & BERT:
Manieren om te kopieren/ stelen/ scannen op digitale en analoge wijze:
* Tekenaap/ Pantograaf * DIY scan met driehoekpunten met als voorbeeld een peer * 123d catch * Rook en melk om een object te meten * Lasers om objecten mee te kunnen omlijnen
L’ Artesian Electrotechnique is een tof project van Tim waar een camera het silhoute van je hand meet en daarmee een soort snijlijnen maakt op een gedigitaliseerd object waar je vorm van kan aanpassen. In dit geval een digitaal pottenbakkerswiel.
Week 2
TIM:
Opdracht voor volgende week:
* Zoeken naar kopieën van het object dat je na gaat maken om te kijken naar de waarde van het object. * Wat is de inspiratie van de kunstenaar? * Waar heeft hij het vandaan? * Hoe heeft ie het gemaakt? * Denk na over de manieren waarop je je gekozen object kan reproduceren...
Google zoektermen:
* Zhang Huan Forgeries * Zhang Huan Impasto * Facepainting impasto * Klaprozen impasto * Poppyfield impasto
Poppyfield impasto:
Op deze hit kreeg ik de meest vergelijkbare schilderijen van dezelfde techniek en met het zelfde uiterlijk als wat Poppyfield No.5 van Huan Zhang moet voorstellen. Het zijn vrijwel allemaal schilderijen met landschappen van klaprozen en/of bloemenvelden in een diversiteit aan kleuren.
Een aantal voorbeelden van impasto schilderijen die heel erg lijken op de techniek die Zhang Huan gebruikt. Impasto plakaten die de vorm hebben van rondjes en zo een patroon vormen.
http://blog.seniorennet.be/renaud/
Luiza Vizoli maakt ook heel veel impasto poppy field schilderijen en verkoopt ze op www.etsy.com:
NuFineArt5 Poppy Field landscapes:
https://www.etsy.com/listing/112105923/poppy-flower-field-original-oil-painting
SIMON:
We gaan de [LittleBits] gebruiken als een speelse introductie om te herkennen en te werken met de vier basis modules. De LittleBits modules hebben een kleur die correspondeerd met de basisblokjes:
* Power - Blauw * Input / Control - Roze * Output - Groen * Wire / Extension - Oranje
Aan het einde van de les hebben we met een groepje iets gemaakt van de LittleBits waar ten minste een input en een output in zit. Je vertelt er daarna wat over in groepsverband:
* Hoe werkt het? * Wat zijn de verschillende componenten die je hebt gebruikt?
(voeg foto in van ons project..)
JON:
Technieken die ik mogelijk ga gebruiken om mijn eerste kopie te vervaardigen:
* Breien op de machine door middel van een afbeelding in te voeren en kijken hoe dit uit de machine gaat komen (eventueel zelf gelaagdheid aanbrengen?). * 3D Printen - 2D Printen, daar een combinatie in vinden. * 2,5D Printen, is een suggestie die is gedaan om volume te printen op een plat vlak.
De combinatie zoeken om met 3D Print technieken 2D objecten te produceren & om 2D Print technieken te gebruiken om 3D objecten te maken vind ik een leuke uitdaging omdat je daarmee de grenzen van de machines op gaat zoeken en gaat uittesten. Ik denk dat hier toffe dingen uit kunnen komen.
Week 3
TIM
Vandaag besproken dat ik mijn eerste kopie wil gaan maken met een textiel bewerkingstechniek.
Borduren, breien, weven, haken.
Het lijkt me erg interessant om de detailering en structuur van het gekozen object zo goed en duidelijk mogelijk na te kunnen maken. Breien op de machine door een afbeelding in te voeren en daarna je garen uit te kiezen is mogelijk. Waarschijnlijk is dit mijn beste optie omdat je hier ook verschillende diktes en sterktes in garen kan kiezen en gebruiken voor je werk.
Ik ga woensdagochtend langs het Textielmuseum & Textiellab voor vragen die ik bij verschillende technieken heb. Wellicht zijn er mensen aanwezig die me kunnen helpen met het kiezen van de juiste techniek voor de detailering, structuur en kleuren die ik graag wil bereiken in mijn object.
SIMON
JON