Difference between revisions of "User:SvdVelden"
Line 50: | Line 50: | ||
Woensdagochtend ben ik in Tilburg onderzoek gaan doen naar de geschikte technieken voor het maken van een realistische kopie van Poppyfield No.5. | Woensdagochtend ben ik in Tilburg onderzoek gaan doen naar de geschikte technieken voor het maken van een realistische kopie van Poppyfield No.5. | ||
Ik heb daar met een aantal werknemers gepraat over de technieken en de mogelijkheden betreffende mijn gekozen kunstwerk, en hoe ik de effecten die erin zitten het beste kan bereiken. | Ik heb daar met een aantal werknemers gepraat over de technieken en de mogelijkheden betreffende mijn gekozen kunstwerk, en hoe ik de effecten die erin zitten het beste kan bereiken. | ||
+ | |||
+ | Donderdagmiddag zal ik aan de hand van foto's en uitleg laten zien en vertellen wat de beste techniek zou zijn om hier mee aan de slag te gaan. Up's en Down's van mijn bezoek aan het Textiellab, en eventuele testjes die ik al heb gemaakt. |
Revision as of 10:05, 18 September 2014
Contents
Sven van der Velden
Sven van der Velden - mijn portfolio
Logboek
Hierin staan mijn aantekeningen, tips, en resultaat aan de hand van besprekingen en feedback.
Daarbij alle updates en wekelijkse bevindingen die ik ben tegengekomen en heb gedaan!
Gekozen object voor Fantastic Forgeries
Zhang Huan, Poppy Field No.5, 2010, Collectie De Heus-Zomer
Een schilderij gemaakt met olieverf op linnen. Heldere kleuren aangebracht met een impasto techniek, waardoor de verf met grote hoeveelheden wordt aangebracht en opdroogd als een dikke laag op het doek. Hierdoor ontstaan lagen verf en geven het werk diepte en structuur.
De tentoonstelling brengt de verschillende standpunten van kunstenaars naar voren. Deze artistieke houdingen vormen samen een veelzijdig beeld van de hedendaagse kunstontwikkelingen in Beijing, met Shanghai als de hoofdstad van de Chinese kunst.
Achtergrondinformatie:
Poppy Fields features a series of vividly colored, oil on linen paintings that are uniquely intimate in scale and nature comparted the artist’s iconic large-scale Ash paintings and monumental sculptures. Zhang Huan employs a thick impasto technique and all-over style that engulfs the surface of each Poppy Field painting.
Observed at a distance, each work presents a mesmerizing field of candy-colored pink, teal, lilac and sand, which appears to pulsate with energy. Only upon closer inspection does each burst of color transform from the abstract into figurative. Tiny faces with round eyes and wild Cheshire grins become evident in close view, a reference to ancient Tibetan dance masks.
Skulls are a recurring image in Zhang Huan’s work and stem from the artist’s early explorations in performance, inspired by the body and human form. In 2007, the artist completed his Skull series, large-scale paintings made of incense ash collected from sites of Buddhist ritual and ceremony. Many paintings were titled Renaissance in reference to Buddhist philosophies of rebirth rather than the finality of death.
Opties voor een nieuw medium:
Risoprint, Zeefdruk, Breien (op de machine), Vlistex..
Bestaande kopieën:
Onderzoek voor 15-09-’14:
Zoeken naar kopieën van het object dat je na gaat maken om te kijken naar de waarde van het object.
Inspiratie van de kunstenaar:
Waar heeft hij het vandaan? en hoe heeft ie het gemaakt?
Nadenken over de manieren waarop je je gekozen object kan reproduceren.
Textielmuseum & Textiellab:
Woensdagochtend ben ik in Tilburg onderzoek gaan doen naar de geschikte technieken voor het maken van een realistische kopie van Poppyfield No.5. Ik heb daar met een aantal werknemers gepraat over de technieken en de mogelijkheden betreffende mijn gekozen kunstwerk, en hoe ik de effecten die erin zitten het beste kan bereiken.
Donderdagmiddag zal ik aan de hand van foto's en uitleg laten zien en vertellen wat de beste techniek zou zijn om hier mee aan de slag te gaan. Up's en Down's van mijn bezoek aan het Textiellab, en eventuele testjes die ik al heb gemaakt.