Difference between revisions of "User:Mimi"

From DigitalCraft_Wiki
Jump to navigation Jump to search
Line 1: Line 1:
[[File:Digital+Craft+Research+copy.compressed.pdf]]
+
Q 9
  
 +
Internal link:
 +
b.v: [[user:blabla]] of [[Main_page]]
  
TEXT WHY I MAKE:
+
pagina naam ontdekken?
 +
Achter het schuine streepje in de link staat de naam vermeld.
  
Mirthe Jasmijn Alferink 0898187
+
[ enkel
Why I make.
 
  
+
external link:
'''Ben ik een maker?
 
'''
 
Als ik mezelf zou moeten omschrijven zou ik mezelf eerder definiëren als een createur dan maker.
 
Maker klinkt iets te oppervlakkig naar mijn mening.
 
Het doet me denken aan een visueel beeld, waarbij slechts de feiten zichtbaar zijn. Ik creëer graag vragen bij mijn werk. Conceptueel moet het sterk zijn.
 
Ik wil een gevoel meegeven en mensen laten nadenken over bepaalde dingen. Het gevoel wat gecreëerd wordt, is niet altijd tastbaar maar een combinatie van dingen in een bepaalde context.
 
  
'''Waarom maak ik?
+
[[ dubbel
'''
 
Als ik er objectief naar kijk, is het iets wat van kleins af aan al in mij zat.
 
Ik heb een bepaalde behoefte om dingen te maken. Voor mij voelt mijn leven leeg als ik niets meer zou kunnen maken of ontwerpen. Het is eigenlijk iets dat automatisch gaat.
 
Ik maak ook, omdat ik mijn gevoel kwijt kan in mijn werk.
 
Er zijn weinig mensen waarmee ik kan filosoferen of discussiëren over bepaalde dingen. Ik vind het fijn om dit kwijt te kunnen in mijn werk, zonder dat mensen zich gaan storen aan je (omdat je mening te sterk is).
 
  
'''Welk soort ontwerper omschrijft mij het beste?
+
Youtube is also external link.
'''
 
Ik heb ooit een onderzoek gedaan naar mezelf in een vorig kwartaal en kwam toen tot de volgende conclusies:
 
-systeem hater, ik heb veel kritiek op het huidige mode-systeem en dit is iets wat ik wil veranderen/ hacken als ontwerper.
 
-Verhalen verteller, ik vind het belangrijk dat mijn ontwerpen een verhaal vertellen of een boodschap meegeven.
 
-Filosoof, als kind was ik altijd al een dromer. Nu ben ik dat nog steeds en mijn fantasieën/gedachten realistisch/onrealistisch pas ik toe in mijn concepten.
 
-Purist, mijn concepten zijn heel puur, vaak confronterend en vaak gebaseerd op kwetsbare personages.
 
Ook ben ik iemand die mij niet alleen op mode wil focussen. Ik merk dat ik iemand ben die veel disciplines interessant vind. Ik wil die niet laten schieten, omdat ik nu voor deze opleiding gekozen heb voor mode.
 
Mijn concepten staan centraal, het maakt niet uit welke discipline ik hiervoor gebruik om mij op een creatieve manier te uiten.
 
Vaak werk ik met film om mijn concepten een verhalende lading te geven.
 
  
'''Wat zijn inspirerende makers voor mij?
 
'''
 
Een paar voorbeelden van ontwerpers die mij erg aanspreken en inspireren qua ontwerpmethode:
 
AGI & SAM: Dit duo heeft qua vormgeving dezelfde stijl als ik.
 
Het zijn vaak kleurrijke prints die doen denken aan een jeugd. Ook zijn de silhouetten een beetje in de Japanse stijl. Iets wat mij erg aanspreekt.
 
 
  
VON SONO: Het merk betekent ‘van mij voor jou’. De ontwerpen staan centraal om mensen te laten nadenken over waar hun kleding vandaan komt.
+
| = een streepje dat ervoor zorgt dat de text wel kan verschijnen in een internal link.  
Het oogt mysterieus en straalt anonimiteit uit.
+
Bij een external link moet je gewon een spatie doen.
+
 
'''Welk uitstroomprofiel zou mij het beste passen als maker?
+
test pagina maken:
'''
+
 
Ik denk dat een combinatie van alle drie het beste bij mij past. Ik ben niet of commercieel, of autonoom, of sociaal. Ik ben iemand die graag varieert en verandert. Iemand die graag continu choqueert en mensen laat nadenken.
+
[[main_page/page_that_doesnt_exist]]
''Commercieel''
+
 
Mijn ontwerpen kunnen heel draagbaar zijn en daardoor snel een commerciële insteek hebben. Ik hecht persoonlijk veel waarde aan het feit dat iets verkoopt en dat anderen het graag willen dragen. Het is bijna een eer, wanneer je iemand met jouw kleding ziet lopen. Dit geeft een bepaalde voldoening die ik ervaar als heel
+
 
prettig. Een soort bevestiging dat het goed is wat je hebt gemaakt. Het is gewild, en dat is iets wat je uiteindelijk wilt als designer.
+
sub pagina:
''Autonoom''
+
 
Het zoekt vaak de grens op tussen mooi en lelijk. De materialen zijn vaak afkomstig uit kleding uit mijn jeugd. Ik haal hier dagelijks mijn inspiratie uit. Misschien omdat het heel dichtbij mij staat en omdat er zoveel van mijn jeugd is vastgelegd. Het is iets fijns waar ik graag naar terug grijp. De prints maak ik vaak zelf. Hand geverfde prints hebben mijn voorkeur.
+
=Unravel the code introduction WIKI 2016/2017=
Ik werk ook graag met photo-shop en creëer daar nieuwe prints mee. Als ik iets autonooms/theatraals maak, hoeft het in principe niet eens een draagbaar kledingstuk te zijn, maar vind ik het juist interessant
+
==smaller heading==
hier een object van te maken waarbij je jouw eigen invulling kunt geven als toeschouwer.
+
===heading without line===
Misschien is het wel een stoel, een kleed, een hoed. Ik vind het leuk hier grenzen in te zoeken. Ook zie ik een autonoom kledingstuk als iets wat een inspiratie gaat vormen voor een commerciële collectie. Het is iets dat dichter bij je concept staat dan kleding. Kleding is al meer een kant en klaar product, waar nog een stukje concept in is blijven hangen. Autonome ontwerpen staan veel dichter bij jouw originele concept
+
====vier?====
''Sociaal''
+
 
Ik ben iemand die veel nadenkt over de industrie waar ik mij in bevindt. Ik ben er ongeveer 2 jaar geleden achter gekomen dat dit eigenlijk een gruwelijke industrie is. De mode-industrie is een uitbuitwereld. Waar ik niet aan deel wil nemen. Ik heb zelfs overwogen om te stoppen, maar besloot door te gaan en het gewoon anders te doen dan ‘de rest’. Ik ga later nooit in China of Bangladesh produceren. Dat past niet bij mij. Ik denk teveel na over wat daar gebeurd. Als kind was ik al bezig met goede doelen en vond het belangrijk dat ‘de kinderen in arme landen ook te eten hadden.’ Ik kon nooit begrij[pen waarom het zo ongelijk verdeelt was op de wereld. Dit is iets waar ik nog steeds waarde aan hecht. We geven teveel om de media wereld en te weinig om de echte wereld naar mijn mening. We delen allemaal een foto van een jongetje dat op jonge leeftijd is gestorven aan de honger, maar weigeren na te denken over wat wij ‘als rijke westerlingen’ bijdragen aan het in stand houden van een gruwelijke wereld. Wij zijn de uitbuiters. Maar iedereen sluit zijn ogen
+
[[/week1 | W1]]
'''Keuze:
+
 
'''Ik ben iemand die moeilijk kan kiezen. Vaak heb ik veelte veel van alles. Dit heb ik zowel met ontwerpen (inspiratiebeelden als schetsen) als interesses in verschillende vakgebieden. Dit is een karaktereigenschap die vaak negatief wordt gezien, maar ik zie het als een middel. Een overkill aan dingen kan interessant werk opleveren. Dit is iets wat ik wel eens heb gemerkt. Ik probeerde het mezelf eerst af te leren, maar ik moet het niet afleren. Ik moet het goed benutten. Als ik echt een keuze moet maken tussen de uitstroomprofielen, zou ik kiezen voor commercieel. Dit zou ik kiezen, omdat ik het belangrijk vind dat mijn kleding gedragen wordt en zoveel mogelijk mensen bereikt. Ik denk dat je daar wel een bepaalde commerciële instelling voor moet hebben. Binnen dat commerciële kan ik altijd de grenzen opzoeken met autonoom werk en het uitwerken vanuit een sociaal perspectief.
+
[[/week2]]
'''Wie wil ik worden als ontwerper?
+
 
'''Ik wil een ontwerpster worden met een eigen handschrift, maar wel een grote verscheidenheid.  
+
[[/week3]]
Ik zie mijn handschrift meer als iets breeds. Ik vind het niet fijn mezelf in een hokje te plaatsen, want ik ben niet specifiek één ding.  
+
 
Ik heb een voorkeur voor Japanse vormgeving, maar het zou zomaar zo kunnen zijn dat ik een keer een totaal ander silhouet ontwerp.  
+
andere naam geven aan een pagina:
Mijn belangrijkste doel is een verschil maken in de mode-industrie. Mensen wakker schudden.
+
 
Een dubbele lading bij mijn ontwerpen zorgen hopelijk dat er iets verandert in de industrie op een dag.
+
blablabjafahsfk
Ik vind dat de fast-fashion geremd moet worden en de kwaliteit van mode terug moet
+
 
komen.
+
 
Het verschil tussen draagbaar en design moet vervagen.
+
19/09/16
Refereren naar mijn eigen leven is vaak de grootste inspiratie voor mijn ontwerpen.
+
 
Dit staat dichtbij en daardoor kan ik een bepaalde puurheid in mijn ontwerpen ontwikkelen.
+
=EXAMPLES RADIATION IN FASHION=
Een conceptuele ontwerpmethode spreekt mij het meeste aan, maar dit neemt niet weg dat ik tijdens het proces andere ontwerpmethodes meeneem.
+
 
Kortom: ik ben iemand met een speelse vormgeving, maar serieuze onderwerpen.
+
 
Ik zie mode als een middel, waarmee je dingen makkelijker kunt zeggen dan met woorden.
+
[[File:Dominic wilcox gps schoenen.jpg]]
 +
===Dominic Wilcox===
 +
 
 +
'No place like home' GPS shoes
 +
[https://vimeo.com/49613704]
 +
 
 +
These shoes are designed by Dominic Wilcox.
 +
He worked with LEDs in the toes that will guide you home no matter where you are.
 +
One of the No Place Like Home shoes has GPS technology embedded in the heel and an antenna in the red ankle tag.  
 +
It communicates wirelessly with the other shoe.
 +
Custom-made software plots the location of home on a map before the data is uploaded
 +
to the shoe through a USB cable that plugs into the insole.
 +
The ring of LEDs in the left toe points the wearer in the right direction while
 +
those on the right toe show the journey's progress.
 +
"I had done a doodle about a month previously on my 'Sounds of Making in East London' record cover
 +
of a shoe with a switch on the front," Wilcox told Dezeen. "I think this was in my mind somehow,
 +
but I also thought about the Wizard of Oz and Dorothy's shoes to take her home.  
 +
Mostly it was just an idea for a pair of shoes that I wanted to own myself," he added.
 +
Dorothy's red shoes are referenced in the red calf-leather lining, while Wilcox's illustrations of different homes are etched on the soles.
 +
Wilcox worked with technology expert Becky Stewart from Codasign and Northampton shoe makers Stamp Shoes.
 +
The project was commissioned by the Global Footprint project in Northamptonshire, an English county famous for shoe making.
 +
The shoes are being shown at Wilcox's solo exhibition during the London Design Festival.
 +
 
 +
[[File:Dominic-Wilcox.jpg]]
 +
.
 +
 
 +
[[File:Bb-suit Borre Akkersdijk.jpg]]
 +
 
 +
===BB SUIT===
 +
[http://www.dezeen.com/2014/09/28/bb-suit-air-purifying-garment-byborre-eva-de-laat/]
 +
Dutch designer team:
 +
Borre Akkersdijk, Eva de Laat, Martijn ten Bohmer, Daan Spangenberg graphics.
 +
 
 +
 
 +
Designed by Borre Akkersdijk, a Dutch textile developer, this prototype is basically the
 +
opposite of the Jammer Coat because it is embedded with copper wires that enable WiFi, GPS, NFC and Bluetooth
 +
that will turn you into a mappable hotspot with MP3 streaming capabilities. All those wires won’t hurt though
 +
as there are two layers of cotton to protect the copper wires inside, thus making it comfortable to wear.
 +
 
 +
[[File:BB suit Borre Eva de Laat concept.jpg]]
 +
 
 +
 
 +
=Interesting articles:=
 +
 
 +
[https://revisionworld.com/gcse-revision/physics/electromagnetic-radiation/wave-communication]
 +
 
 +
Digital and analogue signals
 +
 
 +
Electromagnetic radiation is used for communications and transmission of information.
 +
The waves that are used in this way are radio waves, microwaves, infrared radiation and light.
 +
 
 +
The idea of using a signal lamp to communicate was used in the 19th century.
 +
This method of long distance communication needed a code.
 +
One code used was Morse code, a series of long and short flashes of light for different letters of the alphabet.
 +
These signals can only be seen when visibility is good and for short distances.
 +
 
 +
Today we still use codes to send signals using electromagnetic radiation.  
 +
There are two types of signal, analogue and digital.
 +
An analogue signal changes in frequency and amplitude all the time in a way that matches the changes in the voice or music being transmitted.
 +
A digital signal has just two values – which we can represent as 0 and 1.
 +
 
 +
An analogue signal varies in frequency and amplitude. A digital signal has two values, 0 and 1 (or ‘on’ and ‘off’).
 +
 
 +
wave communication
 +
The signal (voice, music or data) is converted into a code using only the values 0 and 1. The signal becomes a stream of 0 and 1 values. These pulses are added to the electromagnetic wave and transmitted. The signal is received and then decoded to recover the original signal.
 +
 
 +
Both analogue and digital signals can pick up unwanted signals that distort the original signal.
 +
 
 +
These unwanted signals are called noise.  
 +
Digital signals can be cleaned up in a process known as regeneration because each pulse must be a 0 or a 1,  
 +
so other values can be removed. Analogue signals can be amplified, but the noise is amplified too.  
 +
This is why digital signals give a better-quality reception.
 +
 
 +
Digital signals give a better-quality reception because noise on digital signals is more easily removed.
 +
 
 +
This video shows an explanation of the differences between digital and analogue signals using CDs and vinyl records as examples.
 +
There are details of how each type of signal is generated to illustrate the differences between them, and the advantages of both types are also discussed.

Revision as of 21:36, 3 October 2016

Q 9

Internal link: b.v: user:blabla of Main_page

pagina naam ontdekken? Achter het schuine streepje in de link staat de naam vermeld.

[ enkel

external link:

[[ dubbel

Youtube is also external link.


| = een streepje dat ervoor zorgt dat de text wel kan verschijnen in een internal link. Bij een external link moet je gewon een spatie doen.

test pagina maken:

main_page/page_that_doesnt_exist


sub pagina:

Unravel the code introduction WIKI 2016/2017

smaller heading

heading without line

vier?

W1

/week2

/week3

andere naam geven aan een pagina:

blablabjafahsfk


19/09/16

EXAMPLES RADIATION IN FASHION

Dominic wilcox gps schoenen.jpg

Dominic Wilcox

'No place like home' GPS shoes

[1]

These shoes are designed by Dominic Wilcox. He worked with LEDs in the toes that will guide you home no matter where you are. One of the No Place Like Home shoes has GPS technology embedded in the heel and an antenna in the red ankle tag. It communicates wirelessly with the other shoe. Custom-made software plots the location of home on a map before the data is uploaded to the shoe through a USB cable that plugs into the insole. The ring of LEDs in the left toe points the wearer in the right direction while those on the right toe show the journey's progress. "I had done a doodle about a month previously on my 'Sounds of Making in East London' record cover of a shoe with a switch on the front," Wilcox told Dezeen. "I think this was in my mind somehow, but I also thought about the Wizard of Oz and Dorothy's shoes to take her home. Mostly it was just an idea for a pair of shoes that I wanted to own myself," he added. Dorothy's red shoes are referenced in the red calf-leather lining, while Wilcox's illustrations of different homes are etched on the soles. Wilcox worked with technology expert Becky Stewart from Codasign and Northampton shoe makers Stamp Shoes. The project was commissioned by the Global Footprint project in Northamptonshire, an English county famous for shoe making. The shoes are being shown at Wilcox's solo exhibition during the London Design Festival.

Dominic-Wilcox.jpg

.

Bb-suit Borre Akkersdijk.jpg

BB SUIT

[2]

Dutch designer team:
Borre Akkersdijk, Eva de Laat, Martijn ten Bohmer, Daan Spangenberg graphics.


Designed by Borre Akkersdijk, a Dutch textile developer, this prototype is basically the opposite of the Jammer Coat because it is embedded with copper wires that enable WiFi, GPS, NFC and Bluetooth that will turn you into a mappable hotspot with MP3 streaming capabilities. All those wires won’t hurt though as there are two layers of cotton to protect the copper wires inside, thus making it comfortable to wear.

BB suit Borre Eva de Laat concept.jpg


Interesting articles:

[3]

Digital and analogue signals

Electromagnetic radiation is used for communications and transmission of information. The waves that are used in this way are radio waves, microwaves, infrared radiation and light.

The idea of using a signal lamp to communicate was used in the 19th century. This method of long distance communication needed a code. One code used was Morse code, a series of long and short flashes of light for different letters of the alphabet. These signals can only be seen when visibility is good and for short distances.

Today we still use codes to send signals using electromagnetic radiation. There are two types of signal, analogue and digital. An analogue signal changes in frequency and amplitude all the time in a way that matches the changes in the voice or music being transmitted. A digital signal has just two values – which we can represent as 0 and 1.

An analogue signal varies in frequency and amplitude. A digital signal has two values, 0 and 1 (or ‘on’ and ‘off’).

wave communication The signal (voice, music or data) is converted into a code using only the values 0 and 1. The signal becomes a stream of 0 and 1 values. These pulses are added to the electromagnetic wave and transmitted. The signal is received and then decoded to recover the original signal.

Both analogue and digital signals can pick up unwanted signals that distort the original signal.

These unwanted signals are called noise. Digital signals can be cleaned up in a process known as regeneration because each pulse must be a 0 or a 1, so other values can be removed. Analogue signals can be amplified, but the noise is amplified too. This is why digital signals give a better-quality reception.

Digital signals give a better-quality reception because noise on digital signals is more easily removed.

This video shows an explanation of the differences between digital and analogue signals using CDs and vinyl records as examples. There are details of how each type of signal is generated to illustrate the differences between them, and the advantages of both types are also discussed.