Difference between revisions of "User:Kaashapje/PRACTICE RESEARCH"

From DigitalCraft_Wiki
Jump to navigation Jump to search
(Blanked the page)
Tag: Blanking
 
(21 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
  
== FUSING AND BONDING EXAMPLES | PRE RESEARCH ==
 
 
 
== ASSIGNMENTS ==
 
 
'''''Describe in 100 words what you have been working on so far. [How does it look? What was the process? What materials / techniques are used? Are the crafted objects, big, heavy, soft to the touch, extremely delicate etc. Keep this description focused on describing what you can see when you look at your work.]'''''
 
 
Voor dit kwartaal ben ik voornamelijk bezig geweest met het maken van afgietsels van [huishoudelijke] materialen die snel worden weggegooid. Denk hierbij aan plastic bekers, bordjes, blikjes, etc. Deze gietsels heb ik gemaakt uit gips, cement en lijm van een lijmpistool.
 
Het gieten heb ik in de producten zelf gedaan, waardoor er een afdruk kwam van de negatieve ruimte, of eigenlijk de invulling van het materiaal.
 
De voorwerpen die ik hieruit heb gemaakt zijn zwaar, glad en stevig. Sommige zijn juist weer wat fragieler qua look.
 
Voor mij is fusing het combineren van twee of meer materialen, die zorgen voor een nieuw materiaal of voorwerp wat eruit komt.
 
 
 
 
'''''Describe in 200 words what materials/tools/processes you are most interested in and why that is the case. [Focus on the things you have been making during this course.]'''''
 
 
In dit kwartaal ben ik helemaal verloren geraakt in het gieten van materialen tot een vorm. De gehele actie van een materiaal [bijv. cement] te mixen met water, en dit algehele proces van het gieten over een voorwerp of in een mal vind ik enorm prettig.
 
Het feit dat een poeder en water bij elkaar een hard materiaal word, vind ik een fascinerend iets. Ook het gehele proces van het mixen tot gieten en maken heeft voor mij iets meditatiefs. Ik ben bezig, het bouwt zich op en het vormt zich tot iets moois.
 
Ook fascineert cement mij enorm, het materiaal, de feeling ervan en de look trekt mij enorm aan. Evenals de negatieve ruimte van objecten en het feit dat iets wat zo snel weggegooid kan worden en enorm andere look kan krijgen. Dat het een waarde krijgt, wat het normaal niet heeft, en dit door het feit dat het uit een ander materiaal is gemaakt.
 
Dit feit doet mij ook veel afvragen over het concept van materiaal, voorwerp en de waarde ervan. Hoe het een niks is maar het ander heel veel.
 
 
 
'''''Describe in 200 words what the content of your work for this course is. [Is it an exploration of different techniques, the creation of a new tool, the mastering of a specific process, the expansion of your practice with new materials, a specific theme, a position in a larger debate etc.]'''''
 
 
De context van mijn werk is mij nog niet helemaal duidelijk, maar dat is iets waar ik naar toe aan het werken ben en zich langzaam ontwikkelt. Tot nu toe is het feit waar ik mee bezig ben de gebruikelijke materialen waar geen waarde aan word gegeven, en snel word weggegooid, ik een andere waarde geef door hetzelfde voorwerp te gieten uit een ander materiaal.
 
Spelen met de waarde van het voorwerp door middel van materiaal keuze.
 
Als ik nu denk naar waar dit gehele werk heen kan gaan is de vraag en confrontatie naar de mens hoe we met bepaalde materialen omgaan. Hoe alles zo “disposable” is geworden, en we niet denken aan de gevolgen ervan. Ook hoe absurd het is dat als iets van plastic is, je het zo weggooit. Maar zodra iets van cement is, en qua kosten dicht bij elkaar ligt, er ineens over nagedacht word om het weg te gooien.
 
Waar komt dit uit? Waar heeft het mee te maken? Waarom het ene materiaal geen waarde geven, en het andere wel?
 
 
Uiteindelijk hoop ik het proces en deze gedachtes te kunnen vormen tot een goede en juiste context van mijn werk met een duidelijk concept erin.
 
 
 
----
 
 
 
'''''Describe in around 300 words what the broader cultural or historical context is of the technique/craft/process/tool/material you've focused on? Example: how does it relate to how that technique/craft/process/tool/material has been traditionally used? or: What meaning in culture does your technique/craft/process/tool/material have? or: How does your technique/craft/process/tool/material relate to the what we've read about in Making Is Connecting?'''''
 
 
blablaablabla
 
 
 
'''''Describe in around 100 words how can the technique/craft/process/tool/material you've worked impact your practice? Example: doe you now consider working with different materials? or: do you think the technique/craft/process/tool/material will allow you to explore new visual languages within your practice?'''''
 
 
Ik heb ontdekt dat ik het werken met cement als materiaal heel prettig vind. De mogelijkheden ermee, hoe het materiaal oogt en hoe je het bewerkt is voor mij een nieuwe en spannende ontdekking. Ik zelf kan dit materiaal verder ontdekken en verwerken in mijn eigen vakmanschap, waardoor dit voor mij vele nieuwe deuren opent. Nieuwe deuren naar een nieuwe weg qua medium wat ik gebruik en ontwikkeling en uitwerking van mijn visie. Een nieuwe taal in mijn huidige visie en beeld wat ik wil vertellen naar een ander.
 
 
 
'''''Look back on what you've written so far (around 900 words!) and write a 100 word statement on why you make. This can be a conclusion to your text, a short manifesto or perhaps the text to use for those who are making a booklet as their practical project?'''''
 
 
Ik maak voor mijn eigen liefde voor maken. Ik maak omdat het mij tijdens het proces in een meditatieve staat brengt, vanwege het maken. Het fascineert mij hoe je van verschillende materie een vorm in andere materie kan maken, hoe je twee materialen tot iets nieuws combineert.
 
Ik maak om mijn visie te kunnen weergeven en mensen iets te vertellen. Maken is voor mij het schrijven van poëzie, en de uitwerking is voor mij de mens die de poëzie leest.
 
Maken is voor mij romantiek, een connectie van mijn gevoel uiten en daarbij stoppen in het proces, in het maken.
 
 
== HISTORICAL EXAMPLE ==
 
 
Voor het historische voorbeeld heb ik gekozen om met klei / potten bakken te werken. <br>
 
Hier is wat van de research ik heb gedaan over het materiaal en het onderwerp:
 
 
'''PDF bestand''' | http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/c/c6/Historie.pdf
 
 
Ik heb voor de "pinch technique" gekozen om een kom/pot te maken uit klei.
 
 
http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/1/1d/IMG_1206.JPG/640px-IMG_1206.JPG
 
 
http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/3/37/IMG_1207.JPG/640px-IMG_1207.JPG
 
 
http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/7/76/IMG_1208.jpg/360px-IMG_1208.jpg http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/7/78/IMG_1209.jpg/360px-IMG_1209.jpg
 
<- dit is het eindresultaat geworden.
 
 
 
Ik vond het heel prettig te werken met de klei. Het was fijn om het materiaal volledig in eigen handen te hebben en te vormen hoe je het zelf wilt. <br>
 
Het gaf voor mij een extra toevoeging om elke beweging van de klei zelf aan te voelen, en dat je het gevoel hebt een te worden met het materiaal.<br>
 
Het was nog best een opgave om de kom te vormen met de techniek die ik heb gebruikt en al helemaal om het glad te maken of barsten te voorkomen.<br>
 
Wat ik ook enorm prettig vond is dat het proces van het vormen van de klei mij in een relaxte staat liet bevinden. <br>
 
Een worden met het materiaal en meegaan met de "flow", als het steeds meer tot de vorm komt als dat je voor ogen hebt.
 
 
== COMPARATIVE EXAMPLE ==
 
 
Voor de het vergelijkbare voorbeeld heb ik verschillende materialen gegoten in dezelfde mal.<br>
 
Ik heb de materialen gegoten in een vierkante mal, zodat ik kon bekijken hoe dezelfde vorm een andere "look" en "feel" kreeg vanwege het materiaal.<br>
 
De materialen die ik gebruikt heb waren: gips, cement en giethars.
 
 
 
http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/d/d2/IMG_1218.jpg/360px-IMG_1218.jpg
 
gips.
 
 
http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/1/1e/IMG_1219.jpg/360px-IMG_1219.jpg
 
cement.
 
 
http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/6/65/IMG_1236.jpg/360px-IMG_1236.jpg
 
giet hars.
 
 
 
Toen ik de drie verschillende blokjes bij elkaar zette, raakte ik gefascineerd over hoe een materiaal het uiterlijk en gevoel van dezelfde vorm kan veranderen.
 
 
== EXAMPLE OF A NEW SKILL ==
 
 
Voor het voorbeeld van een nieuwe vaardigheid heb ik gekozen voor de vaardigheid van het mallen maken. <br>
 
Ik heb nog nooit eerder een mal gemaakt, het enige wat ik tot nu toe kon is het gieten van gips (of andere materialen) in plastic bekers of andere 'pre-made' objecten.<br>
 
Hierom vond ik het tijd om te leren hoe ik zelf een mal kan maken, hoe het niet moet en welke materialen ik kan gebruiken om een mal te maken.
 
 
----
 
 
'''VIDEO INSTRUCTION:''' https://www.youtube.com/watch?v=h5ozmmKQeIo
 
 
----
 
 
 
This is the process:
 
 
http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/5/5b/IMG_1204.jpg/360px-IMG_1204.jpg
 
 
http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/thumb/0/05/IMG_1203.jpg/360px-IMG_1203.jpg
 
 
== EXAMPLE OF MATERIAL PUSHED TO THE LIMIT ==
 
 
== SHARED EXAMPLE ==
 
😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩
 
😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩<br>
 
😩 I have nothing to show for the shared example.😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩<br>
 
😩😩😩😩😩😩😩😩😩I've heard that the shared examples where made at the workshops in Antwerp, but because of unfortunate events i haven't been at both the workshops.😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩
 
😩😩😩😩😩😩😩😩I was sick both the times, and i really feel sad about that i missed both.😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩
 
 
== STATEMENT ==
 
 
STATEMENT PDF | http://opensource.wdka.nl/mediawiki/images/1/13/Statement_DC.pdf
 

Latest revision as of 23:17, 18 June 2020