Difference between revisions of "Group6"
Ilja.sofia (talk | contribs) |
Ilja.sofia (talk | contribs) |
||
Line 15: | Line 15: | ||
<span style='width:90%; font-size:12px; font-family:calibri'> | <span style='width:90%; font-size:12px; font-family:calibri'> | ||
<u>CONCEPT</u> | <u>CONCEPT</u> | ||
− | <br> | + | <br>Ontwerp een robot die in staat is een nummer (muziekstuk) te visualiseren. |
+ | <br>Gedurende het nummer doet de robot haar werk. Na afloop wordt het resultaat gepresenteerd aan de rest van de klas. | ||
+ | <br>Zij vormen de jury en zullen bepalen welke robot het beste resultaat heeft geleverd. | ||
+ | <br> | ||
+ | <span style='width:90%; font-size:12px; font-family:calibri'> | ||
+ | <br>- Formaat: A2 posterformaat (staand, witte achtergrond) | ||
+ | <br>- Methode: vrij, zolang de robot het werk doet | ||
+ | <br>(er mag dus geen directe handeling van mensen aan te pas komen, de robot moet het visuele werk tot stand brengen) | ||
Line 73: | Line 80: | ||
<span style='width:90%; font-size:12px; font-family:calibri'> | <span style='width:90%; font-size:12px; font-family:calibri'> | ||
− | + | Om de robot verschillende muziekstijlen te kunnen laten visualiseren zijn we als eerste muziek gaan ontleden. In grote lijnen bestaat muziek uit; frequentie, ritme en volume. | |
+ | Het eerste concept was om de muziek op te delen in vier verschillende frequenties. Door deze vier lagen de input te laten zijn zou de output, ook opgedeeld in vier verschillende visuele uitingen, een indruk kunnen geven van de muziek. | ||
+ | Echter bleek dit na enig experiment zeer moeilijk haalbaar. | ||
+ | We zijn verder gegaan met het gegeven ritme. | ||
+ | Het vernieuwde concept is voort geborduurd op het vertalen van ritme naar beeld. Door het ritme met code te detecteren en om te zetten naar beweging van een servo ontstond de mogelijkheid om de robot op elk willekeurig ritme te laten werken. | ||
+ | We hebben ervoor gekozen om de servo druk uit te laten oefenen op een inktreservoir. De programmering vertaalde het ritme zo, dat bij iedere beat de inktreservoiren ingedrukt werden en dus inkt vrij lieten. Tijdens de presentatie bleken er echter nog wat kinderziektes in te zitten omdat we tijdens het proces geen tijd hebben overgehouden voor visuele tests. | ||
<span style='width:90%; font-size:18px; font-family:calibri; color: 000; display:block; padding:20px; color:fff; background:#fff; border-bottom: solid; border-bottom-color: 000; border-width: 1px; text-transform: uppercase;'> | <span style='width:90%; font-size:18px; font-family:calibri; color: 000; display:block; padding:20px; color:fff; background:#fff; border-bottom: solid; border-bottom-color: 000; border-width: 1px; text-transform: uppercase;'> | ||
Line 116: | Line 128: | ||
<span style='width:90%; font-size:12px; font-family:calibri'> | <span style='width:90%; font-size:12px; font-family:calibri'> | ||
hoe het werkt, schema's etc. | hoe het werkt, schema's etc. | ||
+ | |||
+ | <span style='width:90%; font-size:18px; font-family:calibri; color: 000; display:block; padding:20px; color:fff; background:#fff; border-bottom: solid; border-bottom-color: 000; border-width: 1px; text-transform: uppercase;'> | ||
+ | r e f l e c t i e.</span> | ||
+ | |||
+ | <span style='width:90%; font-size:12px; font-family:calibri'> | ||
+ | Betere en helderdere vertaling van ritme naar beeld. | ||
+ | Het besturingssysteem van de robot ook een output laten zijn in plaats van handmatige besturing. | ||
+ | |||
+ | <span style='width:90%; font-size:12px; font-family:calibri'> | ||
+ | <u>Hans</u> | ||
+ | <br>Voor mij was het de eerste keer om met dergelijke technieken te werken tijdens het proces. De manier van werken, namelijk stap voor stap, hebben we daardoor over het hoofd gezien. Achteraf wilde wij eigenlijk bij stap 10 beginnen, wat met ons gebrek aan ervaring natuurlijk onmogelijk is. Overigens is het enthousiasme ons wel ten goede gekomen. Want door groot te denken verbreed je tenslotte je opties. | ||
+ | De rolverdeling en de samenwerking was binnen het team uitstekend. Ieder had zijn eigen taak (zie rolverdeling) en daarnaast hadden we voldoende bijeenkomsten om te bespreken waar iedereen mee bezig was. De visie over ‘wat willen we nou met de robot’ lag ook vrijwel op een lijn waardoor er snel en makkelijk stappen werden gemaakt in het proces. | ||
+ | Over de planning gedurende het project, tja dat is in iedere reflectie hetzeldfe, ruimte voor verbetering! |
Revision as of 15:44, 28 October 2014
R O B O T .
GROEP
Timo van Dijk
Hans Schuttenbeld
Hiske Hottinga
Ilja van Vlaardingen
CONCEPT
Ontwerp een robot die in staat is een nummer (muziekstuk) te visualiseren.
Gedurende het nummer doet de robot haar werk. Na afloop wordt het resultaat gepresenteerd aan de rest van de klas.
Zij vormen de jury en zullen bepalen welke robot het beste resultaat heeft geleverd.
- Formaat: A2 posterformaat (staand, witte achtergrond)
- Methode: vrij, zolang de robot het werk doet
(er mag dus geen directe handeling van mensen aan te pas komen, de robot moet het visuele werk tot stand brengen)
BATTLE
Thuan Tran
Shushanik Moutafian
Bonny van der Sande
Meleny Spits
i n s p i r a t i e .
ZZZ - RUNNING WITH THE BEAST
MYTHBUSTERS PAINT THE MONA LISA
TEKENROBOTS
r o l l e n .
Timo: programmeren, arduino, technische uitleg
Hiske: banden, manusje van alles, proces uitleg
Hans: frame, concept, concept uitleg
Ilja: frame, concept, wiki documentatie
c o n c e p t .
Om de robot verschillende muziekstijlen te kunnen laten visualiseren zijn we als eerste muziek gaan ontleden. In grote lijnen bestaat muziek uit; frequentie, ritme en volume. Het eerste concept was om de muziek op te delen in vier verschillende frequenties. Door deze vier lagen de input te laten zijn zou de output, ook opgedeeld in vier verschillende visuele uitingen, een indruk kunnen geven van de muziek. Echter bleek dit na enig experiment zeer moeilijk haalbaar. We zijn verder gegaan met het gegeven ritme. Het vernieuwde concept is voort geborduurd op het vertalen van ritme naar beeld. Door het ritme met code te detecteren en om te zetten naar beweging van een servo ontstond de mogelijkheid om de robot op elk willekeurig ritme te laten werken. We hebben ervoor gekozen om de servo druk uit te laten oefenen op een inktreservoir. De programmering vertaalde het ritme zo, dat bij iedere beat de inktreservoiren ingedrukt werden en dus inkt vrij lieten. Tijdens de presentatie bleken er echter nog wat kinderziektes in te zitten omdat we tijdens het proces geen tijd hebben overgehouden voor visuele tests.
p r o c e s .
tekst
t e c h n i e k .
hoe het werkt, schema's etc.
r e f l e c t i e.
Betere en helderdere vertaling van ritme naar beeld. Het besturingssysteem van de robot ook een output laten zijn in plaats van handmatige besturing.
Hans
Voor mij was het de eerste keer om met dergelijke technieken te werken tijdens het proces. De manier van werken, namelijk stap voor stap, hebben we daardoor over het hoofd gezien. Achteraf wilde wij eigenlijk bij stap 10 beginnen, wat met ons gebrek aan ervaring natuurlijk onmogelijk is. Overigens is het enthousiasme ons wel ten goede gekomen. Want door groot te denken verbreed je tenslotte je opties.
De rolverdeling en de samenwerking was binnen het team uitstekend. Ieder had zijn eigen taak (zie rolverdeling) en daarnaast hadden we voldoende bijeenkomsten om te bespreken waar iedereen mee bezig was. De visie over ‘wat willen we nou met de robot’ lag ook vrijwel op een lijn waardoor er snel en makkelijk stappen werden gemaakt in het proces.
Over de planning gedurende het project, tja dat is in iedere reflectie hetzeldfe, ruimte voor verbetering!