Difference between revisions of "Sanne & Robin"
Line 1: | Line 1: | ||
− | ==Our project is about== | + | == '''The project''' == |
+ | |||
+ | =='''Our project is about'''== | ||
My interest for the project is about the identity of a person which transforms and develops through the technology of nowadays. Such as: | My interest for the project is about the identity of a person which transforms and develops through the technology of nowadays. Such as: |
Revision as of 16:14, 10 November 2014
The project
Our project is about
My interest for the project is about the identity of a person which transforms and develops through the technology of nowadays. Such as:
- handwriting, think of typ is the new writing
- emoticons, think of whats app..
- tone of voice, when you speak through a phone
- Facebook life, your life digital
- instagram life, a perfect digital life
- xbox kinect, your digital movements
etc etc
Mensen zien overal menselijke trekjes in of gezichten. Ze praten tegen hun dieren alsof het een mede mens is, overal projecteren wij een laagje menselijkheid op. Maar wat maakt dat wij een menselijke aanwezigheid ergens in voelen? En wordt dit beinvloed door technologie? Dat we de menselijke aanwezigheid gaan integreren zoals emoticons om dichterbij de echte mens te komen. Voorbeeld: een bandje met een stem die iets zegt in een donkere kamer afspelen. Mensen zullen geloven dat er iemand aanwezig is terwijl het alleen maar een apparaat is met een opgenomen stem. Of een handgeschreven brief die is ingescant of geplot is, geproduceerd door een machine maar toch van menselijke oorsprong. De kinect van de xbox, vertaald jou beweging naar een digitaal spel element waardoor je het spel kan spelen.
My question: How can technology create the illusion of a human presence?
Research through projects and things from other people
Seaman game
3D printer x tattoo
Elvira 't Hart