Difference between revisions of "User:Roos Peltenburg"

From DigitalCraft_Wiki
Jump to navigation Jump to search
(Replaced content with "{{db-u1}}")
 
(101 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
=='''Theorie''' Making is connecting==
+
{{db-u1}}
 
 
* [[User:Roos Peltenburg/Chapter 1 Introduction | Introduction ]]
 
* [[User:Roos Peltenburg/Chapter 2 Philosophies of craft | The meaning of making I: Philosophies of craft ]]
 
* [[User:Roos Peltenburg/Chapter 3 Craft today | The meaning of making II: Craft today ]]
 
* [[User:Roos Peltenburg/Chapter 4 Digital | The meaning of making III: Digital ]]
 
* [[User:Roos Peltenburg/Chapter 5 Personal happiness | The value of connecting I: Personal happiness ]]
 
* [[User:Roos Peltenburg/Chapter 6 Social capital and communities | The value of connecting II: Social capital and communities ]]
 
* [[User:Roos Peltenburg/Chapter 7 Tools for change | Tools for change]]
 
* [[User:Roos Peltenburg/Chapter 8 Web 2.0 not all rosy?|Web 2.0 not all rosy?]]
 
* [[User:Roos Peltenburg/Chapter 9 Conclusion | Conclusion]]
 
 
 
 
 
=='''Proces'''==
 
 
 
Printing and drawing.
 
 
 
[[File:Printing and drawing group.jpg|border|caption|300px]]
 
 
 
Glitch ...
 
 
 
====Historical example====
 
 
 
Etsen, een diepdruktechniek waarbij een koperen of zinken plaat wordt gebruikt waarin de afbeelding door zuur geëtst is.
 
 
 
* Stappenplan Etsen [http://www.rembrandthuis.nl/media/flash/ets_nl/index.html]
 
 
 
* Oorsprong [http://nl.wikipedia.org/wiki/Ets]
 
 
 
* Droge naald techniek [http://nl.wikipedia.org/wiki/Droge_naald]
 
 
 
====Comparative example====
 
 
 
Vergelijken in techniek/gereedschap/ materialen.
 
bijv. tijd, half machine/half handwerk
 
 
 
====Example of a new skill====
 
 
 
Uitproberen van iets dat je nooit gedaan hebt. Bekijken wat je hebt geleerd.
 
wat je nog moet leren om het goed onder de knie te krijgen.
 
 
 
====Example of a material pushed to the limit====
 
 
 
Kiezen van gereedschap en materiaal en daarin grenzen opzoeken.
 
bijv. hoe complex, hoe dun mogelijk enz
 
 
 
====Shared example====
 
Workshop Indianen studio in Antwerpen met Tim Knapen. [http://www.indianen.be/work/longhand-publishers Longhand publishers]
 
In deze workshop ging het om het gezamenlijk creëren van een example. Onze tool daarvoor was de tekenmachine gemaakt met OpenFrameworks en Arduino.
 
Gebruik maken van andere materialen dan pen/potlood kon zorgen voor interessante en nieuwe uitkomsten en daarom gingen we daarmee experimenteren.
 
 
 
'' Gebruikte materialen''
 
* Ecoline + water
 
* Acryverf + water
 
* spuit
 
* slang
 
* color brush
 
 
 
Eerst hebben we Ecoline + water gebruikt in de spuit, door teveel kracht bleven er bolletjes verf op het papier liggen. Om deze bolletjes in stand te kunnen houden ook na het opdrogen gingen we experimenteren met Acrylverf. De luchtdruk in de spuit zorgde ervoor dat we 'bolletjes' konden creëren. Des te harder de spuit ingedrukt werd des te meer Ecoline/Acrylverf er uit de punt van de Colorbrush kwam.
 
 
 
[[File:IMG 0558 klein.jpg|border|caption|475px]]    .   
 
[[File:IMG 41491.jpg|border|caption|430px]]
 
 
 
[[File:Blobs2.jpg|border|caption|475px]]    .
 
[[File:Shared example.gif|border|caption]] 
 
 
 
[[File:IMG 0571 klein.jpg|border|caption|475px]]
 
 
 
=='''Statement''' Why I make==
 
 
 
''- Describe in 100 words what you have been working on so far. (How does
 
it look? What was the process? What materials / techniques are used? Are
 
the crafted objects, big, heavy, soft to the touch, extremely delicate
 
etc. Keep this description focused on describing what you can see when
 
you look at your work.)''
 
 
 
''- Describe in 200 words what materials/tools/processes you are most
 
interested in and why that is the case. (Focus on the things you have
 
been making during this course.)''
 
 
 
''- Describe in 200 words what the content of your work for this course
 
is. (Is it an exploration of different techniques, the creation of a new
 
tool, the mastering of a specific process, the expansion of your
 
practice with new materials, a specific theme, a position in a larger
 
debate etc.)''
 
 
 
 
 
kort samengevat statement:
 
 
 
something reflects statement
 

Latest revision as of 09:52, 27 January 2018