Difference between revisions of "User:Kaashapje/PRACTICE RESEARCH"

From DigitalCraft_Wiki
Jump to navigation Jump to search
Line 44: Line 44:
  
  
'''''Describe in around 300 words what the broader cultural or historical context is of the technique/craft/process/tool/material you've focused on?  
+
'''''Describe in around 300 words what the broader cultural or historical context is of the technique/craft/process/tool/material you've focused on? Example: how does it relate to how that technique/craft/process/tool/material has been traditionally used? or: What meaning in culture does your technique/craft/process/tool/material have? or: How does your technique/craft/process/tool/material relate to the what we've read about in Making Is Connecting?'''''
Example: how does it relate to how that technique/craft/process/tool/material has been traditionally used?  
 
or: What meaning in culture does your technique/craft/process/tool/material have?  
 
or: How does your technique/craft/process/tool/material relate to the what we've read about in Making Is Connecting?'''''
 
  
 
blablaablabla
 
blablaablabla

Revision as of 11:16, 14 April 2015

FUSING AND BONDING EXAMPLES

HISTORICAL EXAMPLE

COMPARATIVE EXAMPLE

EXAMPLE OF A NEW SKILL

EXAMPLE OF MATERIAL PUSHED TO THE LIMIT

SHARED EXAMPLE

STATEMENT

Describe in 100 words what you have been working on so far. [How does it look? What was the process? What materials / techniques are used? Are the crafted objects, big, heavy, soft to the touch, extremely delicate etc. Keep this description focused on describing what you can see when you look at your work.]

Voor dit kwartaal ben ik voornamelijk bezig geweest met het maken van afgietsels van [huishoudelijke] materialen die snel worden weggegooid. Denk hierbij aan plastic bekers, bordjes, blikjes, etc. Deze gietsels heb ik gemaakt uit gips, cement en lijm van een lijmpistool. Het gieten heb ik in de producten zelf gedaan, waardoor er een afdruk kwam van de negatieve ruimte, of eigenlijk de invulling van het materiaal. De voorwerpen die ik hieruit heb gemaakt zijn zwaar, glad en stevig. Sommige zijn juist weer wat fragieler qua look. Voor mij is fusing het combineren van twee of meer materialen, die zorgen voor een nieuw materiaal of voorwerp wat eruit komt.


Describe in 200 words what materials/tools/processes you are most interested in and why that is the case. [Focus on the things you have been making during this course.]

In dit kwartaal ben ik helemaal verloren geraakt in het gieten van materialen tot een vorm. De gehele actie van een materiaal [bijv. cement] te mixen met water, en dit algehele proces van het gieten over een voorwerp of in een mal vind ik enorm prettig. Het feit dat een poeder en water bij elkaar een hard materiaal word, vind ik een fascinerend iets. Ook het gehele proces van het mixen tot gieten en maken heeft voor mij iets meditatiefs. Ik ben bezig, het bouwt zich op en het vormt zich tot iets moois. Ook fascineert cement mij enorm, het materiaal, de feeling ervan en de look trekt mij enorm aan. Evenals de negatieve ruimte van objecten en het feit dat iets wat zo snel weggegooid kan worden en enorm andere look kan krijgen. Dat het een waarde krijgt, wat het normaal niet heeft, en dit door het feit dat het uit een ander materiaal is gemaakt. Dit feit doet mij ook veel afvragen over het concept van materiaal, voorwerp en de waarde ervan. Hoe het een niks is maar het ander heel veel.


Describe in 200 words what the content of your work for this course is. [Is it an exploration of different techniques, the creation of a new tool, the mastering of a specific process, the expansion of your practice with new materials, a specific theme, a position in a larger debate etc.]

De context van mijn werk is mij nog niet helemaal duidelijk, maar dat is iets waar ik naar toe aan het werken ben en zich langzaam ontwikkelt. Tot nu toe is het feit waar ik mee bezig ben de gebruikelijke materialen waar geen waarde aan word gegeven, en snel word weggegooid, ik een andere waarde geef door hetzelfde voorwerp te gieten uit een ander materiaal. Spelen met de waarde van het voorwerp door middel van materiaal keuze. Als ik nu denk naar waar dit gehele werk heen kan gaan is de vraag en confrontatie naar de mens hoe we met bepaalde materialen omgaan. Hoe alles zo “disposable” is geworden, en we niet denken aan de gevolgen ervan. Ook hoe absurd het is dat als iets van plastic is, je het zo weggooit. Maar zodra iets van cement is, en qua kosten dicht bij elkaar ligt, er ineens over nagedacht word om het weg te gooien. Waar komt dit uit? Waar heeft het mee te maken? Waarom het ene materiaal geen waarde geven, en het andere wel?

Uiteindelijk hoop ik het proces en deze gedachtes te kunnen vormen tot een goede en juiste context van mijn werk met een duidelijk concept erin.




Describe in around 300 words what the broader cultural or historical context is of the technique/craft/process/tool/material you've focused on? Example: how does it relate to how that technique/craft/process/tool/material has been traditionally used? or: What meaning in culture does your technique/craft/process/tool/material have? or: How does your technique/craft/process/tool/material relate to the what we've read about in Making Is Connecting?

blablaablabla

Describe in around 100 words how can the technique/craft/process/tool/material you've worked impact your practice? Example: doe you now consider working with different materials? or: do you think the technique/craft/process/tool/material will allow you to explore new visual languages within your practice?

blablabalbalba

Look back on what you've written so far (around 900 words!) and write a 100 word statement on why you make. This can be a conclusion to your text, a short manifesto or perhaps the text to use for those who are making a booklet as their practical project?

blablalbalbalbla