Difference between revisions of "User:Banana/Why I make"
(Created page with "=Why do I make?= Door dit traject zie ik in dat de drempel tot simpelweg iets maken heel hoog voor mij lag. Doordat ik, in 5 jaar grafische vormgeving, geleerd heb vanuit een ...") |
|||
Line 2: | Line 2: | ||
Door dit traject zie ik in dat de drempel tot simpelweg iets maken heel hoog voor mij lag. Doordat ik, in 5 jaar grafische vormgeving, geleerd heb vanuit een uitgebreid onderzoek iets te maken, ben ik de durf verloren om te maken zoals ik dat vroeger deed; voor mijn ontspanning. | Door dit traject zie ik in dat de drempel tot simpelweg iets maken heel hoog voor mij lag. Doordat ik, in 5 jaar grafische vormgeving, geleerd heb vanuit een uitgebreid onderzoek iets te maken, ben ik de durf verloren om te maken zoals ik dat vroeger deed; voor mijn ontspanning. | ||
− | Daar kwam ook nog eens bij dat ik moeite heb de stap te nemen om de werkplaatsen in te gaan. Door deze minor ben ik over deze angst heen gekomen. Zoals ik al eerder schreef zie ik ‘arts’ als contemporary Art, iets maken aan de hand van mijn facinatie en een onderbouwend concept. ‘Crafts‘ zie ik als eigen ontspanning, te werken in opperste concentratie en me kunnen focussen op een ‘ding’ wat er voor zorgt dat ik in het moment leef en me niet bezig houd met de toekomst. | + | Daar kwam ook nog eens bij dat ik moeite heb de stap te nemen om de werkplaatsen in te gaan. Door deze minor ben ik over deze angst heen gekomen. Zoals ik al eerder schreef zie ik ‘arts’ als contemporary Art, iets maken aan de hand van mijn facinatie en een onderbouwend concept. ‘Crafts‘ zie ik als eigen ontspanning, te werken in opperste concentratie en me kunnen focussen op een ‘ding’ wat er voor zorgt dat ik in het moment leef en me niet bezig houd met de toekomst. Maar deze twee zijn ook verbonden met elkaar |
− | + | en daar schrijf ik in mijn final statement over. | |
− | |||
=Final Statement= | =Final Statement= | ||
De reden waarom ik ‘maak’ is om mijn gedachtes te verleggen. Door het maken en experimenteren brijd ik mijn ideeen uit, kom ik tot nieuwe inzichten en verbind ik mezelf met het uitvoerende proces. Want als ik iets voor mij zie wat tastbaar is, kan mijn gemaakte product me nieuwe inzichten geven waar ik door nadenken nooit op zou komen. Hier schreef David Gauntlett in Making is Connecting over. Een inzicht waar ik voor deze minor nog niet in geloofde. Omdat ik me nog niet bewust was van het verschil tussen ‘denken’ en ‘doen’. | De reden waarom ik ‘maak’ is om mijn gedachtes te verleggen. Door het maken en experimenteren brijd ik mijn ideeen uit, kom ik tot nieuwe inzichten en verbind ik mezelf met het uitvoerende proces. Want als ik iets voor mij zie wat tastbaar is, kan mijn gemaakte product me nieuwe inzichten geven waar ik door nadenken nooit op zou komen. Hier schreef David Gauntlett in Making is Connecting over. Een inzicht waar ik voor deze minor nog niet in geloofde. Omdat ik me nog niet bewust was van het verschil tussen ‘denken’ en ‘doen’. |
Revision as of 10:10, 16 May 2015
Why do I make?
Door dit traject zie ik in dat de drempel tot simpelweg iets maken heel hoog voor mij lag. Doordat ik, in 5 jaar grafische vormgeving, geleerd heb vanuit een uitgebreid onderzoek iets te maken, ben ik de durf verloren om te maken zoals ik dat vroeger deed; voor mijn ontspanning.
Daar kwam ook nog eens bij dat ik moeite heb de stap te nemen om de werkplaatsen in te gaan. Door deze minor ben ik over deze angst heen gekomen. Zoals ik al eerder schreef zie ik ‘arts’ als contemporary Art, iets maken aan de hand van mijn facinatie en een onderbouwend concept. ‘Crafts‘ zie ik als eigen ontspanning, te werken in opperste concentratie en me kunnen focussen op een ‘ding’ wat er voor zorgt dat ik in het moment leef en me niet bezig houd met de toekomst. Maar deze twee zijn ook verbonden met elkaar en daar schrijf ik in mijn final statement over.
Final Statement
De reden waarom ik ‘maak’ is om mijn gedachtes te verleggen. Door het maken en experimenteren brijd ik mijn ideeen uit, kom ik tot nieuwe inzichten en verbind ik mezelf met het uitvoerende proces. Want als ik iets voor mij zie wat tastbaar is, kan mijn gemaakte product me nieuwe inzichten geven waar ik door nadenken nooit op zou komen. Hier schreef David Gauntlett in Making is Connecting over. Een inzicht waar ik voor deze minor nog niet in geloofde. Omdat ik me nog niet bewust was van het verschil tussen ‘denken’ en ‘doen’.