Difference between revisions of "Ciska Swaak/TOTT"

From DigitalCraft_Wiki
Jump to navigation Jump to search
Line 36: Line 36:
  
 
Research question: Wat voed mij zodat ik kan herleidden waar mijn ideeën vandaan komen?
 
Research question: Wat voed mij zodat ik kan herleidden waar mijn ideeën vandaan komen?
 +
 +
=== RESEARCH ===
 +
 +
Stefan Sagmeister  - TED Talk "The Power of Time Off <ref>''[https://www.ted.com/talks/stefan_sagmeister_the_power_of_time_off?language=nl  The Power of Time Off ]'', TEDGlobal 2009 · Filmed Jul 2009</ref>
 +
https://www.ted.com/talks/stefan_sagmeister_the_power_of_time_off?language=nl
 +
 +
Nicholas Feltron
 +
 +
 +
 +
 +
{{reflist}}

Revision as of 19:42, 1 December 2015

TOOLS OF THE TRADE

Crafting one's tools - crafting one's signature

Theme

The notion of a ‘tool’ in contemporary artistic practice is much wider than a simple hand-held implement. Tools can move material as well as ideas. Tools can fabricate as well as disseminate. Knowing one’s tools (how they are defined, designed, and put in effect) not only gives one agency, but often becomes the crux of one’s artistic practice. This holds particularly true for digital craftsmen. The current range and access to new digital instruments--from dozens of desktop CNC technologies that can make almost anything to hundreds of sensors to measure can pretty much everything--have given rise to a new wave of artist-built machines. Moreover, recent critical practices that break away from the more commercial and industrial (affirmative) applications have brought a new spectrum of objects that instrumentalise design’s potential as a discursive tool. Whether milling-out matter or carving-out meaning, this project ask you to both envision and build new tools for you practice. In this quarter you will define, design, and put into effect a new tool or medium that will strive for two main aims: it will carry your traces and signature as maker, as well as apply/reflect on the technological possibilities of our time.

Deliverables

  1. A new 'tool/medium' medium (Bespoke/DIY production technology, critical or speculative artifact);
  2. An initial working demo as case experiment;
  3. Three 1min short films over your tool/medium focusing on 1) a technical/practical walkthrough, 2) it's raison d'être -- your personal relationship with it and its implications for your practice; and 3) its larger cultural context.
  4. +/- 4000 word reflection document defining 1) where your specific 'craft' lies in relation newer technologies, 2) new tools for your trade, 3) the implications for your work within both a personal and cultural context;
  5. A packaged project wiki page and oral presentation.


CRAFT

Graphic design

CONCEPT

Vaak maak of bedenk ik iets omdat het zo uit mijn hoofd komt en kan ik het vaak niet echt goed onderbouwen waar het nou precies vandaan komt. Het moet ergens vandaan komen anders kom je niet op het idee.

Nu wil ik mijn verzamelingen, wat ik op tv kijk, hoe ik informatie tot me neem (veel beelden bijna geen tekst) , vrienden die ik heb, misschien wel kleding die ik draag vast gaan leggen in een map.

En aan de hand van kleine experimenten dingen maken. Bijvoorbeeld ik maak een schema voor een dag en heb 30 min om bepaalde dingen te verzamelen en te bekijken waar een opdracht aan vast zit die ik in maximaal 1 uur uit moet voeren.

Door mijzelf (map) weer te geven zouden er verbanden moeten ontstaan wat mij voed en waarom ik bepaalde keuzes maak, waar ik zelf geen idee van heb.

Onderzoeken wat mij voed zodat ik het kan herleiden waar mijn ideeën vandaan komen.

Research question: Wat voed mij zodat ik kan herleidden waar mijn ideeën vandaan komen?

RESEARCH

Stefan Sagmeister - TED Talk "The Power of Time Off [1] https://www.ted.com/talks/stefan_sagmeister_the_power_of_time_off?language=nl

Nicholas Feltron



Template:Reflist

  1. The Power of Time Off , TEDGlobal 2009 · Filmed Jul 2009