|
|
Line 9: |
Line 9: |
| | | |
| | | |
| + | ====Research Notes: Tilt Sensor==== |
| | | |
− | ====Introduction: assignment====
| + | Accelerometer: Returns the measure of g-forces on the device with respect to the X, Y and Z axes |
| + | (movement in space) |
| + | Compass: Returns a heading with respect to North |
| + | (look for the North) |
| + | Gyrometer: Returns the measure of angular velocity with respect to the X, Y, and Z axes |
| + | (Rotation) |
| | | |
− | A new 'tool/medium' medium (Bespoke/DIY production technology, critical or speculative artefact.
| + | Inclinometer: Returns the pitch, roll, and yaw values that correspond to the rotation angles around the X, Y, and Z |
− | The tool focuses on the design aspect. How can design be used for a tool? What is the experience like, what is the purpose of it?
| + | (Rotation angle, XYZ) |
| | | |
| + | Betekenis |
| + | Een inclinometer (ook wel clinometer of hellingmeter genoemd) is een instrument waarmee met behulp van de zwaartekracht hoeken van hellingen gemeten kunnen worden. Inclinometers worden onder andere voor het meten van hellingen in de bouw, luchtvaart, scheepvaart en wegenbouw gebruikt. |
| + | Indirekt kan er ook de hoogte van bijvoorbeeld een boom, mast, of een ander bouwwerk mee berekend worden. |
| | | |
| + | Bij namen |
| + | It is also known as a tilt meter, tilt indicator, slope alert, slope gauge, gradient meter, gradiometer, level gauge, level meter, declinometer, and pitch & roll indicator. |
| | | |
− | ====Animation====
| + | tilt meter, tilt indicator, slope alert, slope gauge, gradient meter, gradiometer, level gauge, level meter, declinometer, and pitch & roll indicator. |
| | | |
− | In my studies at the department over animation, we are allows creating moving images. We use form, colour, contrast, compassion and motion, as are visual language for tell a story. But there is one aspect of animation creators ignore, “sound”. Sound is a essential part of the medium, it can invoke all kinds of reactions, like atmosphere, suspense, a emotional reaction and so fort. It’s 50% of the animation.
| + | Geschiedenis |
− | There are also a lot of similarities between moving images and sound:
| + | Inclinometers omvatten voorbeelden zoals Well in-clinometer, de essentiële delen waarvan een vlakke kant, of basis, waarop hij staat, en een holle schijf slechts de helft gevuld met een aantal zware vloeistof. |
− | - It can evoke a emotional reaction
| |
− | - Both can tell a story
| |
− | - Pattern: repeating certain elements create a pattern
| |
− | - Rhythm: defines the peas of the story
| |
− | - Both mediums can define a certain time & place
| |
− | - Both mediums can show something very real or abstract
| |
− | So why are most animators not familiar with sound design?
| |
| | | |
| + | Het glazen oppervlak van de schijf wordt omgeven door een schaalverdeling die de hoek waarbij de oppervlakte van de vloeistof bevindt, onder verwijzing naar de vlakke basis markeert. De nullijn evenwijdig aan de basis, en wanneer de vloeistof staat op die lijn, de platte kant horizontaal; het 90 graden loodrecht op de basis, en wanneer de vloeistof staat op die lijn, de platte kant loodrecht of loodrecht. Tussenliggende hoeken zijn gemarkeerd, en, met behulp van eenvoudige conversie tabellen, het instrument geeft het tempo van de daling per ingestelde afstand van de horizontale meting, en stel de afstand van de schuine lijn. |
| | | |
− | [[File:3Dmusic_UI_design_image02.png | 800px]]
| + | Topographic Abney level |
| + | De Abney niveau is een handheld meetinstrument ontwikkeld in de jaren 1870, dat een waarneming buis en inclinometer, zo opgesteld dat de landmeter de waarneming buis (en de crosshair) kan af te stemmen met de reflectie van de luchtbel in de waterpas van de inclinometer wanneer het omvat lijn van het zicht is op de op de inclinometer hoek. |
| | | |
− | Animation: the study of movement and rhythm
| + | Analoog Tilt - Tuturial |
| + | https://www.youtube.com/watch?v=35pQn2gpLaM |
| | | |
− | ====The Problem: UI design====
| + | Een van de meer bekende hellingsmeter installaties was op het achterpaneel van de Ryan NYP "The Spirit of St. Louis" - in 1927 Charles Lindbergh koos de lichtgewicht Rieker Inc P-1057 Degree Inclinometer om hem te klimmen en afdaling hoek informatie. |
| | | |
− | There’s a distinct different between the programs. Sound programs look very chaotic with all kinds of different UI designs. Often this effect and plugins are based on fiscal devices. These devices were used before digital sound design programs and so it can be very confusing for the user to use.
| + | Sensortechnologie |
− | Programs for designing visuals are userfriendly because they use icon design to specify certain actions. They use a visual language that users can understand more easily.
| + | Tilt sensoren en inclinometers genereren van een kunstmatige horizon en meet hoekige tilt met betrekking tot deze horizon. Ze worden gebruikt in camera's, vliegtuigen vlucht controles, auto beveiligingssystemen, en speciale schakelaars en worden ook gebruikt voor het platform egaliseren, giek hoek indicatie en in andere toepassingen waarbij het meten van tilt. |
| | | |
− | [[File:UnFriendly_UIdesign.png | 800px]]
| + | camera's, vliegtuigen vlucht controles, auto beveiligingssystemen, boten, PlayStation 3 en Wii game controllers & Segway Transporters |
− |
| |
| | | |
− | So why not use a better visual language for sound design programs? That’s because sound is very hard to visualise. My first thought was: ‘why not make my own visual language for sound design.’
| + | Belangrijke specificaties te overwegen bij het zoeken naar tilt sensoren en inclinometers zijn de hellingshoek assortiment en het aantal assen (die meestal, maar niet altijd, orthogonale). De hellingshoek bereik is het bereik van de gewenste lineaire uitgang. |
− | So I started a quick research, looking for projects that did something similar thinks.
| + | Voorkomende implementaties van tilt sensoren en hellingmeters zijn accelerometer, Liquid Capacitieve, elektrolytische, gasbel in vloeibare en slinger. |
| + | Tilt sensor technologie is ook geïmplementeerd in video games. Yoshi's Universal Gravitation en Kirby Tilt 'n' Tumble zijn beide opgebouwd rond een tilt sensor mechanisme, dat is ingebouwd in de cartridge. De PlayStation 3 en Wii game controllers gebruiken ook kantelen als een middel om videospellen te spelen. |
| + | Inclinometers worden ook gebruikt in de civiele techniek, bijvoorbeeld de helling van de grond te bouwen op maat. |
| | | |
− | ====Similar project====
| + | How Electrolytic Tilt Sensors Work |
| + | Figure 1 shows one axis of a fluid-filled sensor tipped at ~15°. As the sensor tilts, the surface of the fluid remains level due to gravity. The fluid is electrically conductive, and the conductivity between the two electrodes is proportional to the length of electrode immersed in the fluid. At the angle shown, for example, the conductivity between pins a and b would be greater than that between b and c. Electrically, the sensor is similar to a potentiometer, with resistance changing in proportion to tilt angle. |
| | | |
− | A demo of an interactive piece of "Visual Sound: [http://www.vimeo.com/11682414 Project]
| + | Hoe elektrolytische Tilt Sensors Work |
− | Visual Sound Wave Builder (Max/MSP/Jitter): [http://www.youtube.com/watch?v=XZ3eIfDX4Lg Project]
| + | Figuur 1 toont een as van een met vloeistof gevulde sensor getipt bij ~ 15 °. Aangezien de sensor kantelt, het oppervlak van de vloeistof blijft horizontaal gevolg van de zwaartekracht. De vloeistof is elektrisch geleidend, en het geleidingsvermogen tussen de twee elektroden is evenredig met de lengte van de elektrode ondergedompeld in de vloeistof. Op de figuur wordt weergegeven, bijvoorbeeld de geleidbaarheid tussen pinnen a en b groter zou zijn dan die tussen b en c zijn. Elektrisch, de sensor is vergelijkbaar met een potentiometer, weerstand verandert evenredig met hoek kantelen. |
− | Sound Art Installation Mark Cosgravehttps: [http://www.youtube.com/watch?v=ZetmVCCIBls Project]
| |
| | | |
| + | 4-Directional Tilt Sensor |
| + | Item code: 28036 |
| | | |
− | [[File:3Dmusic_UI_design_image05.png | 800px]]
| + | What It Can Do |
| | | |
− | A demo of an interactive piece of "Visual Sound
| + | - Measures rotatation position in four directions |
| + | - Basic tilt sensing when accelerometer is not required |
| + | - Easy interface with two digital on/off outputs |
| | | |
| + | The 4-Directional Tilt Sensor indicates rotational position. Two digital (on/off) outputs indicate which side of the sensor is pointing down: the top, bottom, left, or right. The tilt sensor is an economical alternative to more expensive accelerometers, when precise angular feedback isn’t necessary. |
| + | The sensor provides two independent outputs, labeled Out 1 and Out 2, which together indicate which side of the device (top, bottom, left, right) is facing the ground. Inside the 4-Directional Tilt Sensor is a small captive ball that alternately blocks or allows light to strike a pair of photodetectors. Because this ball is sensitive to both gravity and very fast motion, the tilt sensor is best when attached to stationary or slower-moving objects. |
| | | |
− | After a while I found a video about “Cymatic”. With the use of vibration on a flat serves covert with sand. The vibration makes the sand move in a certain pattern.
| + | Source: http://learn.parallax.com/KickStart/28036 |
| | | |
− | Cymatics, is a subset of modal vibrational phenomena. The term was coined by Hans Jenny (1904-1972), a Swiss follower of the philosophical school known as anthroposophy. Typically the surface of a plate, diaphragm or membrane is vibrated, and regions of maximum and minimum displacement are made visible in a thin coating of particles, paste or liquid. Different patterns emerge in the excitatory medium depending on the geometry of the plate and the driving frequency.
| + | waterpas 2.1.2 APK for Android |
− | | |
− | | |
− | | |
− | [[File:3Dmusic_UI_design_image08.png | 800px]]
| |
− |
| |
− | CYMATIC sound wave from a violin
| |
− | | |
− | | |
− | [https://www.youtube.com/watch?v=_8fySo77IxM Cymatic Music Visualizer - Animated Software ]
| |
− | | |
− | [https://www.youtube.com/watch?v=05Io6lop3mk Cymatics - Bringing Matter To Life With Sound]
| |
− | | |
− | ====Tool: Cymatic inspired UI====
| |
− | | |
− | Is a tool that lets you where a VR head, placing you in an environment. Here you can manipulate vibrating particles moving in a Cymatic structure. The Cymatic structure creates a sound. By changing the structure the sound will change with it.
| |
− | You can save these structures and mesh them up in to a melody.
| |
− | The function of the tool is to create sound by the use of visual effects. The goal is to show that design can changes the way we create sound in a visual way.
| |
− | | |
− | | |
− | ====Why use VR?====
| |
− | | |
− | I believe VR brings new opportunistic for reinventing UI design. Going from a 2d interface to 3D interface brings new functionalities to the UI. Like working around the UI, or use head movement for navigation. It’s an opportunity to create new design language for UI functionality.
| |
− | | |
− | | |
− | [[File:3Dmusic_UI_design_image13.png | 800px]]
| |
− |
| |
− | VR UI Design example
| |
− | | |
− | Research & studies: UI design, Cymatic & programming
| |
− | For this project ill will research Cymatics & 3D UI design. Building the tool, I’ll need to learn Programming with Blueprint and using the Ocular VR and the Kinnect motion sensor.
| |
− | | |
− | | |
− | [[File:3Dmusic_UI_design_image14.png | 800px]]
| |
− | | |
− | Unreal Engine: building and programming interactive spaces
| |
− | | |
− | | |
− | Source: [https://www.youtube.com/watch?v=UdmBBBd20f4 Oculus Rift DK2 - Unreal Engine 4]
| |
− | | |
− | | |
− | Source: [https://www.youtube.com/watch?v=9qSMap66v_I Programing sound notes in Unreal Engine 4]
| |
− | | |
− | [[File:3Dmusic_UI_design_image15.png | 800px]]
| |
− | | |
− | [Source: www.youtube.com/watch?v=8jXojr7zeR8 Motion capture camera with the unreal Unreal Engine]
| |
− | | |
− | | |
− | | |
− | Book: abstracting craft, the practiced digital hand "marcom mccullough"
| |
− | The book offers a detailed analysis of the technical and psychological aspects of digital interfaces. In three sections, McCullough deals first with physiological and cognitive issues (hands, eyes, tools), moves on to representational and technological questions (symbols, interfaces, constructions) and ends with aspects of the practical usage of computers (medium, play, practice). The professed aim of the study is to re-root digital work in physical human agency and to develop a critical understanding of the ways in which the computer as a medium requires a new set of creative skills, especially regarding the handling of complex symbolic abstractions and the ability to construct mental models of objects and processes.
| |
− | | |
− | Source:
| |
− | [books.google.nl/books?id=PcwH1WricJEC&printsec=frontcover&hl=nl#v=onepage&q&f=false abstracting craft, the practiced digital hand "marcom mccullough"]
| |
− | | |
− | ====Approach: Projects Process====
| |
− | | |
− | 1. Start with Research on the subjects mention in “Research & studies.”
| |
− | 2. Design UI, functions and usability | |
− | 3. Build the design in Unreal and program it with Blueprint
| |
− | 4. Alpha test
| |
− | 5. Fix the bugs and, work out the details
| |
− | 6. Beta test
| |
− | 7. Tweak bugs
| |
− | 8. Build an installation for the presentation
| |
− | 9. Document: screen recorders, screenshots, test demos, interviewing peoples reaction
| |
− | 10. Right 4000-word assay
| |
− | 11. Deadline
| |
− | | |
− | | |
− | ====Result: Tool====
| |
− | | |
− | The end result is a VR installation meant for making sounds by the use of a visuals UI design, a 4000-word assay and documentation video.
| |
− | | |
− | Is a tool that lets you where a VR head, placing you in an environment. Here you can manipulate vibrating particles moving in a Cymatic structure. The Cymatic structure creates a sound. By changing the structure the sound will change with it.
| |
− | You can save these structures and mesh them up in to a melody.
| |
− | The function of the tool is to create sound by the use of visual effects. The goal is to show that design can changes the way we create sound in a visual way.
| |
− | | |
− | | |
− | ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| |
− | | |
− | | |
− | ====Design usability (for VR)====
| |
− | | |
− | | |
− | | |
− | [[File:3Dmusic_UI_design_image16.png | 200px]]
| |
− | | |
− | [https://medium.com/backchannel/immersive-design-76499204d5f6 immersive design learning to let go of the screen]
| |
− | | |
− | | |
− | These are my key takeaways from experimenting with VR at Instrument:
| |
− | | |
− | '''THINK LIKE HUMAN'''
| |
− | | |
− | We’ve moved from open grasslands where we could see danger or reward…to urban spaces where we rely on signs to inform
| |
− | ultimately to computers where we rely on GUI to communicate.
| |
− | | |
− | | |
− | Each of these can be seen as an interaction model in its own right:
| |
− | | |
− | | |
− | '''The Savannah'''
| |
− | | |
− | The oldest of interaction models. We can see everything, we are grounded. Content obeys the space. Objects in the present are close at hand. The future is on the horizon before us, the past is behind.
| |
− | | |
− | | |
− | | |
− | '''The Shop'''
| |
− | | |
− | Like the savannah, the shop implies a space that you can move around in but with a higher level of density. Content can be locked to the walls or planes inside of a space.
| |
− | | |
− | | |
− | '''The Abstract'''
| |
− | The last 40 years have seen the rise of the digital landscape; a two dimensional plane that abstracts familiar real-world concepts like writing, using a calendar, storing documents in folders into user interface elements (UI). This approach allows for a high level of information density and multitasking. The down-side is that new interaction models need to be learned and there is a higher cognitive load to decision making.
| |
− | | |
− | Use perspective to your advantage
| |
− | Designers use size, contrast and color to denote hierarchy. These tools are still available in VR, but they are a little different. Size is based on the distance between the user and a piece of content.
| |
− | | |
− | Designers now have a full field of vision to play with, and humans are used to turning their heads or whole bodies.
| |
− | | |
− | | |
− | | |
− | | |
− | '''Despite this, designers are trying to force 2D solutions into a 3D space, just like the Virtual Boy.'''
| |
− | | |
− | | |
− | | |
− | | |
− | '''1 Flat: A common solution'''
| |
− | | |
− | The interface is skinned for the 3D space. It’s difficult to read text or images in perspective. There is no sense of grounding in the space. It’s a wall.
| |
− | | |
− | | |
− | '''2 Curved: Marginally better'''
| |
− | | |
− | The content is curved around the user, so the tiles always face the user — making it much easier to read text or images.
| |
− | | |
− | | |
− | '''3 Less content: Better'''
| |
− | | |
− | Less content is better, even if that requires some way to move through it.
| |
− | | |
− | | |
− | '''4 Surrounded: Best'''
| |
− | | |
− | Hierarchy can be implied by nearness to the cone of focus. Secondary content can be pushed out of immediate view but still remain accessible.
| |
− | | |
− | Virtual Reality is immersive; design should support and enhance the user’s sense of presence in the virtual environment.
| |
− | | |
− | - Avoid rapid movement, it makes people sick.
| |
− | | |
− | - If there is a horizon line, keep it steady. A rolling horizon in VR is like a rolling horizon when you’re on a ship — not good.
| |
− | | |
− | - Avoid rapid or abrupt transitions to the world space, they are very disorientating.
| |
− | | |
− | - Do not require the user to move their head or body too much. Not only is this disorienting, but the user may be wearing their headset in an environment that they cannot turn around in, like on a plane.
| |
− | | |
− | - Be careful about mixing 2D GUI and 3D, the change can be jarring.
| |
− | | |
− | - Keep the density of information and objects on the screen low, much lower than in standard screen design. Not everything has to be in view.
| |
− | - Use real-world cues when appropriate.
| |
− | | |
− | - Bright scenes are fatiguing. (vermoeiend)
| |
− | | |
− | - When in doubt; test, test, test.
| |
− | | |
− | | |
− | | |
− | UI Design for VR (so far)
| |
− | | |
− | [[File:VR_UIdesign.png | 800px]]
| |
− | | |
− | ====Action Sheets====
| |
− | | |
− | [[File:VR_VisualsSoundDesign_AcionSheet_355gwq29.png | 800px]]
| |
− | | |
− | [[File:Screen Shot 2015-11-15 at 17.35.53.png | 800px]]
| |
− | | |
− | ====StyleSheets====
| |
− | | |
− | '''Inspiration Color Sheet'''
| |
− | | |
− | [[File:StyleSheet_ColorPalet.png | 800px]]
| |
− | | |
− | | |
− | '''Inspiration Visuals'''
| |
− | | |
− | [[File:Stylesheet_Visuals.png | 800px]]
| |
− | | |
− | | |
− | '''Inspiration UIdesign'''
| |
− | | |
− | [[File:Stylesheet_UIdesign.png | 800px]]
| |
− | | |
− | ====Color Pallet====
| |
− | | |
− | | |
− | [[File:ColorPalet1.png | 800px]]
| |
− | | |
− | [[File:ColorPalet2.png | 800px]]
| |
− | | |
− | [[File:ColorPalet3.png | 800px]]
| |
− | | |
− | | |
− | | |
− | ====Research Questions====
| |
− | | |
− | | |
− | | |
− | | |
− | | |
− | | |
− | '''1. What is the theme I am investigating?'''
| |
− | | |
− | Experimental UI design for VR space's
| |
− | | |
− | | |
− | '''2. What is my research question?'''
| |
− | | |
− | How can I redefine interaction, with the use of 'Virtual Reality'
| |
− | | |
− | | |
− | '''3. How am I structuring my research?'''
| |
− | | |
− | - Researching design experience, people have with every day objects.
| |
− | - Researching practical and user-friendly UI design.
| |
− | - Researching Interaction for Virtual Reality
| |
− | | |
− | - 1st Draft interaction design in VR
| |
− | - 2st Draft: integrate feedback into design
| |
− | - 3ste Draft: stylize design, import components into Unreal Engine
| |
− | - Program installation
| |
− | - Beta test installation
| |
− | - integrate feedback
| |
− | | |
− | | |
− | '''4. What tools or methods could I/will I use to conduct my research?'''
| |
− | | |
− | - Books, Web articles, researching related projects, product testing…
| |
− | | |
− | | |
− | '''5. What is the foreseen result?'''
| |
− | | |
− | The VR installation should prove: That the interaction with objects & UI (for a certain goal), can be easier
| |
− | and helps the uses to have a better experience.
| |
− | | |
− | | |
− | '''6. What is the difference between my foreseen result and the result which came through the process?'''
| |
− | | |
− | My first foreseen result was to build a visual language for sound. Often sounddesign-programs are very hard to learn for
| |
− | beginners. I like to use VR as a medium for exploring new possibilities for interaction with UI design.
| |
− | | |
− | - But throughout the project I was advised to choose one ’thema’. So I wanted to focus on ‘interaction within the virtual
| |
− | space’. My goal is to show that interaction within a virtual space can be a lot like the real world. Instead of using abstract
| |
− | UI design like with the Iphone for example.
| |
− | | |
− | | |
− | '''7. (question 1/6) Is this relevant? (is every question relevant for you project)'''
| |
− | | |
− | | |
− | ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| |
− | | |
− | ====Reverse culture shock====
| |
− | | |
− | | |
− | | |
− | Reverse culture shock is the process of readjusting, reacculturating, and reassimilating into one's own home culture after living in a different culture for a significant period of time.
| |
− | | |
− | Returnees have also been reported to experience alienation, disorientation, stress, value confusion, anger, hostility, compulsive fears, helplessness, disenchantment, and discrimination.
| |
− | | |
− | The diverse returnee population has been commonly organized into primary wage-earner (i.e., parent) occupational/sponsorship subgroups, such as missionaries, non-governmental organization workers, federal government employees, educators, volunteers, business and military personnel, and international students (Gerner et al., 1992)
| |
− | | |
− | | |
− | '''Theories of reverse culture shock'''
| |
− | | |
− | Reverse culture shock received scholarly attention as early as 1944 when Scheutz (1944) examined the difficulties of returning armed forces veterans. Austin and Jones (1987) identified earlier sources that indirectly addressed reentry issues, dating from as early as 1935. Culture shock itself first received critical attention in the late 1950's and early 1960's and for the most part was studied through qualitative research methods. Lysgaard, 1955 and Oberg, 1960, and Gullahorn and Gullahorn (1963) were the first to describe culture shock and reverse culture shock qualitatively as intercultural adjustment.
| |
− | | |
− | Defining reverse culture shock begins with acknowledging reverse culture shock's “parent” construct, culture shock. Oberg's (1960) early definition was: “Culture shock is precipitated by the anxiety that results from losing all our familiar signs and symbols of social intercourse” (p. 177). P. Adler's (1975) definition of culture shock is psychologically more descriptive and explanatory:
| |
− | | |
− | ''Culture shock is primarily a set of emotional reactions to the loss of perceptual reinforcements from one's own culture, to new cultural stimuli which have little or no meaning, and to the misunderstanding of new and diverse experiences. It may encompass feelings of helplessness, irritability, and fears of being cheated, contaminated, injured or disregarded. (p. 13.)''
| |
− | | |
− | Source: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0147176799000243
| |
− | | |
− | | |
− | '''Reverse Reality shock'''
| |
− | | |
− | Reverse Reality shock is een term die ik heb bedacht op basis van 'Reverse Culture shock'. Het idee er achter is dat mensen die langdurig in VR leven moeiten hebben om zich aan te passen aan de realiteit. In een wereld waar mensen in twee totaal verschillende realiteiten leven, kan het mogelijk zijn dat we niet normaal kunnen functioneren in de echte wereld. Mijn focus richt zich voornamelijk op de physics tussen de realiteit en de virtuele wereld. De manier hoe mensen interactie hebben in de virtuele wereld kan erg verschillen met de interactie in de echte wereld. Denk bijvoorbeeld aan zwaarte kracht, distributie van massa, tijd en ruimte.
| |
− | | |
− | Voor nu heb ik al een aantal experimenten gedaan binnen de Unreal Engine.
| |
− | | |
− | - Ik heb een code gevonden die er voor zorgt dat je op muren en het plafon kan lopen
| |
− | | |
− | - In mijn tweede experiment kan je je zelf teleporteren naar elke plek in space
| |
− | | |
− | - En in mijn 3de experiment kun je object dupliceren door ze op te pakken
| |
− | | |
− | Voor mijn tool wil ik uiteindelijk een 'therapiesessie installatie' maken waar mensen het onderschijt zien tussen de virtuele wereld en realiteit. Het doel van de tool is het verschillen zien, maar ook om discussie te creëren. Wat zou het effect zijn als VR een onderdeel word van onze maatschappij.
| |
− | Wat heeft deze tool te maken met mijn vak? Binnen animatie wordt veel digitaal werk geproduceerd, ik geloof dat VR daar een grote rol in gaat spelen. De kans dat ik later werk maak in een virtual omgevingen is niet heel ver gezocht Daarom denk ik dat het belangrijk is om alvast over te discussiëren. Met de komst van VR zijn mensen net als ik erg enthousiast over de mogelijkheden. Door mijn onderzoek heen lees ik vrij weinig over de negative impact die VR kan brengen, daarom geloof ik dat deze tool daar bij kan helpen
| |
− | | |
− | Voor nu wil ik meer experimenten gaan doen in VR, uitzoeken hoe interactie binnen VR kan verschillen met de echte wereld.
| |
Tools & Trade: 3Dmusic UI Design
|
Research Notes: Tilt Sensor
Accelerometer: Returns the measure of g-forces on the device with respect to the X, Y and Z axes
(movement in space)
Compass: Returns a heading with respect to North
(look for the North)
Gyrometer: Returns the measure of angular velocity with respect to the X, Y, and Z axes
(Rotation)
Inclinometer: Returns the pitch, roll, and yaw values that correspond to the rotation angles around the X, Y, and Z
(Rotation angle, XYZ)
Betekenis
Een inclinometer (ook wel clinometer of hellingmeter genoemd) is een instrument waarmee met behulp van de zwaartekracht hoeken van hellingen gemeten kunnen worden. Inclinometers worden onder andere voor het meten van hellingen in de bouw, luchtvaart, scheepvaart en wegenbouw gebruikt.
Indirekt kan er ook de hoogte van bijvoorbeeld een boom, mast, of een ander bouwwerk mee berekend worden.
Bij namen
It is also known as a tilt meter, tilt indicator, slope alert, slope gauge, gradient meter, gradiometer, level gauge, level meter, declinometer, and pitch & roll indicator.
tilt meter, tilt indicator, slope alert, slope gauge, gradient meter, gradiometer, level gauge, level meter, declinometer, and pitch & roll indicator.
Geschiedenis
Inclinometers omvatten voorbeelden zoals Well in-clinometer, de essentiële delen waarvan een vlakke kant, of basis, waarop hij staat, en een holle schijf slechts de helft gevuld met een aantal zware vloeistof.
Het glazen oppervlak van de schijf wordt omgeven door een schaalverdeling die de hoek waarbij de oppervlakte van de vloeistof bevindt, onder verwijzing naar de vlakke basis markeert. De nullijn evenwijdig aan de basis, en wanneer de vloeistof staat op die lijn, de platte kant horizontaal; het 90 graden loodrecht op de basis, en wanneer de vloeistof staat op die lijn, de platte kant loodrecht of loodrecht. Tussenliggende hoeken zijn gemarkeerd, en, met behulp van eenvoudige conversie tabellen, het instrument geeft het tempo van de daling per ingestelde afstand van de horizontale meting, en stel de afstand van de schuine lijn.
Topographic Abney level
De Abney niveau is een handheld meetinstrument ontwikkeld in de jaren 1870, dat een waarneming buis en inclinometer, zo opgesteld dat de landmeter de waarneming buis (en de crosshair) kan af te stemmen met de reflectie van de luchtbel in de waterpas van de inclinometer wanneer het omvat lijn van het zicht is op de op de inclinometer hoek.
Analoog Tilt - Tuturial
https://www.youtube.com/watch?v=35pQn2gpLaM
Een van de meer bekende hellingsmeter installaties was op het achterpaneel van de Ryan NYP "The Spirit of St. Louis" - in 1927 Charles Lindbergh koos de lichtgewicht Rieker Inc P-1057 Degree Inclinometer om hem te klimmen en afdaling hoek informatie.
Sensortechnologie
Tilt sensoren en inclinometers genereren van een kunstmatige horizon en meet hoekige tilt met betrekking tot deze horizon. Ze worden gebruikt in camera's, vliegtuigen vlucht controles, auto beveiligingssystemen, en speciale schakelaars en worden ook gebruikt voor het platform egaliseren, giek hoek indicatie en in andere toepassingen waarbij het meten van tilt.
camera's, vliegtuigen vlucht controles, auto beveiligingssystemen, boten, PlayStation 3 en Wii game controllers & Segway Transporters
Belangrijke specificaties te overwegen bij het zoeken naar tilt sensoren en inclinometers zijn de hellingshoek assortiment en het aantal assen (die meestal, maar niet altijd, orthogonale). De hellingshoek bereik is het bereik van de gewenste lineaire uitgang.
Voorkomende implementaties van tilt sensoren en hellingmeters zijn accelerometer, Liquid Capacitieve, elektrolytische, gasbel in vloeibare en slinger.
Tilt sensor technologie is ook geïmplementeerd in video games. Yoshi's Universal Gravitation en Kirby Tilt 'n' Tumble zijn beide opgebouwd rond een tilt sensor mechanisme, dat is ingebouwd in de cartridge. De PlayStation 3 en Wii game controllers gebruiken ook kantelen als een middel om videospellen te spelen.
Inclinometers worden ook gebruikt in de civiele techniek, bijvoorbeeld de helling van de grond te bouwen op maat.
How Electrolytic Tilt Sensors Work
Figure 1 shows one axis of a fluid-filled sensor tipped at ~15°. As the sensor tilts, the surface of the fluid remains level due to gravity. The fluid is electrically conductive, and the conductivity between the two electrodes is proportional to the length of electrode immersed in the fluid. At the angle shown, for example, the conductivity between pins a and b would be greater than that between b and c. Electrically, the sensor is similar to a potentiometer, with resistance changing in proportion to tilt angle.
Hoe elektrolytische Tilt Sensors Work
Figuur 1 toont een as van een met vloeistof gevulde sensor getipt bij ~ 15 °. Aangezien de sensor kantelt, het oppervlak van de vloeistof blijft horizontaal gevolg van de zwaartekracht. De vloeistof is elektrisch geleidend, en het geleidingsvermogen tussen de twee elektroden is evenredig met de lengte van de elektrode ondergedompeld in de vloeistof. Op de figuur wordt weergegeven, bijvoorbeeld de geleidbaarheid tussen pinnen a en b groter zou zijn dan die tussen b en c zijn. Elektrisch, de sensor is vergelijkbaar met een potentiometer, weerstand verandert evenredig met hoek kantelen.
4-Directional Tilt Sensor
Item code: 28036
What It Can Do
- Measures rotatation position in four directions
- Basic tilt sensing when accelerometer is not required
- Easy interface with two digital on/off outputs
The 4-Directional Tilt Sensor indicates rotational position. Two digital (on/off) outputs indicate which side of the sensor is pointing down: the top, bottom, left, or right. The tilt sensor is an economical alternative to more expensive accelerometers, when precise angular feedback isn’t necessary.
The sensor provides two independent outputs, labeled Out 1 and Out 2, which together indicate which side of the device (top, bottom, left, right) is facing the ground. Inside the 4-Directional Tilt Sensor is a small captive ball that alternately blocks or allows light to strike a pair of photodetectors. Because this ball is sensitive to both gravity and very fast motion, the tilt sensor is best when attached to stationary or slower-moving objects.
Source: http://learn.parallax.com/KickStart/28036
waterpas 2.1.2 APK for Android