Difference between revisions of "Sanne & Robin"
Line 6: | Line 6: | ||
'''How can technology create the illusion of a human presence?''' | '''How can technology create the illusion of a human presence?''' | ||
− | ==Research== | + | ==Research through projects and things from other people== |
'''Seaman game''' | '''Seaman game''' |
Revision as of 16:09, 10 November 2014
Questions we keep asking ourselves
Mensen zien overal menselijke trekjes in of gezichten. Ze praten tegen hun dieren alsof het een mede mens is, overal projecteren wij een laagje menselijkheid op. Maar wat maakt dat wij een menselijke aanwezigheid ergens in voelen? En wordt dit beinvloed door technologie? Dat we de menselijke aanwezigheid gaan integreren zoals emoticons om dichterbij de echte mens te komen. Voorbeeld: een bandje met een stem die iets zegt in een donkere kamer afspelen. Mensen zullen geloven dat er iemand aanwezig is terwijl het alleen maar een apparaat is met een opgenomen stem. Of een handgeschreven brief die is ingescant of geplot is, geproduceerd door een machine maar toch van menselijke oorsprong. De kinect van de xbox, vertaald jou beweging naar een digitaal spel element waardoor je het spel kan spelen.
How can technology create the illusion of a human presence?
Research through projects and things from other people
Seaman game
3D printer x tattoo
Elvira 't Hart
Experiments
Sanne had a bamboo tablet at home, so she brought it to school and we experimented with our own handwriting. We wrote a sentence which ment something to us.
Sanne wrote: 'Not all those who wander are lost'.
Robin wrote: 'But first, coffee'.
Then we went to the embroidery machine at the fashion department and uploaded our handwritten quote.
wha ik kan de foto's niet oké uploaden... grrr.