Difference between revisions of "User:Roos Peltenburg"
Line 47: | Line 47: | ||
====Shared example==== | ====Shared example==== | ||
Workshop Indianen studio in Antwerpen met Tim Knapen. [http://www.indianen.be/work/longhand-publishers Longhand publishers] | Workshop Indianen studio in Antwerpen met Tim Knapen. [http://www.indianen.be/work/longhand-publishers Longhand publishers] | ||
− | In deze workshop ging het om het | + | In deze workshop ging het om het gezamenlijk creëren van een example. Onze tool daarvoor was de tekenmachine gemaakt met OpenFrameworks en Arduino. |
− | + | Gebruik maken van andere materialen dan pen/potlood kon zorgen voor interessante en nieuwe uitkomsten. | |
+ | |||
+ | '' Gebruikte materialen'' | ||
+ | * Ecoline + water | ||
+ | * Acryverf + water | ||
+ | * spuit | ||
+ | * slang | ||
+ | * color brush | ||
+ | |||
+ | Eerst hebben we Ecoline + water gebruikt in de spuit, door teveel kracht bleven er bolletjes verf op het papier liggen. Om deze bolletjes in stand te kunnen houden ook na het opdrogen gingen we experimenteren met Acrylverf. De luchtdruk in de spuit zorgde ervoor dat we 'bolletjes' konden creëren. Des te harder de spuit ingedrukt werd des te meer Ecoline/Acrylverf er uit de punt van de Colorbrush kwam. | ||
[[File:Shared example.gif|border|caption]] | [[File:Shared example.gif|border|caption]] |
Revision as of 21:19, 20 April 2015
Contents
Theorie Making is connecting
- Introduction
- The meaning of making I: Philosophies of craft
- The meaning of making II: Craft today
- The meaning of making III: Digital
- The value of connecting I: Personal happiness
- The value of connecting II: Social capital and communities
- Tools for change
- Web 2.0 not all rosy?
- Conclusion
Proces
Printing and drawing.
Glitch ...
Historical example
Etsen, een diepdruktechniek waarbij een koperen of zinken plaat wordt gebruikt waarin de afbeelding door zuur geëtst is.
Oorsprong
Impact
Comparative example
Vergelijken in techniek/gereedschap/ materialen. bijv. tijd, half machine/half handwerk
Example of a new skill
Uitproberen van iets dat je nooit gedaan hebt. Bekijken wat je hebt geleerd. wat je nog moet leren om het goed onder de knie te krijgen.
Example of a material pushed to the limit
Kiezen van gereedschap en materiaal en daarin grenzen opzoeken. bijv. hoe complex, hoe dun mogelijk enz
Workshop Indianen studio in Antwerpen met Tim Knapen. Longhand publishers In deze workshop ging het om het gezamenlijk creëren van een example. Onze tool daarvoor was de tekenmachine gemaakt met OpenFrameworks en Arduino. Gebruik maken van andere materialen dan pen/potlood kon zorgen voor interessante en nieuwe uitkomsten.
Gebruikte materialen
- Ecoline + water
- Acryverf + water
- spuit
- slang
- color brush
Eerst hebben we Ecoline + water gebruikt in de spuit, door teveel kracht bleven er bolletjes verf op het papier liggen. Om deze bolletjes in stand te kunnen houden ook na het opdrogen gingen we experimenteren met Acrylverf. De luchtdruk in de spuit zorgde ervoor dat we 'bolletjes' konden creëren. Des te harder de spuit ingedrukt werd des te meer Ecoline/Acrylverf er uit de punt van de Colorbrush kwam.
Statement Why I make
- Describe in 100 words what you have been working on so far. (How does it look? What was the process? What materials / techniques are used? Are the crafted objects, big, heavy, soft to the touch, extremely delicate etc. Keep this description focused on describing what you can see when you look at your work.)
- Describe in 200 words what materials/tools/processes you are most interested in and why that is the case. (Focus on the things you have been making during this course.)
- Describe in 200 words what the content of your work for this course is. (Is it an exploration of different techniques, the creation of a new tool, the mastering of a specific process, the expansion of your practice with new materials, a specific theme, a position in a larger debate etc.)
kort samengevat statement:
something reflects statement