Difference between revisions of "User:Christopher Noort/Fantastic Forgeries"
Line 20: | Line 20: | ||
wetenschappelijk experiment dat zich richt op de waarneming van de toeschouwer. | wetenschappelijk experiment dat zich richt op de waarneming van de toeschouwer. | ||
+ | |||
+ | |||
The ’Rotoreliefs’ display Marcel Duchamp’s interest in the representation of movement on a flat surface. When the discs are | The ’Rotoreliefs’ display Marcel Duchamp’s interest in the representation of movement on a flat surface. When the discs are | ||
+ | |||
spun at a certain speed they create the illusion of depth. The film Anémic Cinéma’ shows early versions of these | spun at a certain speed they create the illusion of depth. The film Anémic Cinéma’ shows early versions of these | ||
+ | |||
‘Rotoreliefs’ were an artistic and scientific experiment aimed at the viewer’s perception. | ‘Rotoreliefs’ were an artistic and scientific experiment aimed at the viewer’s perception. |
Revision as of 16:21, 21 September 2015
Fantastic Forgeries
Marcel Duchamp Blainville 1887 - Neuilly sur Seine 1968
Rotoreliefs (optische schijven / Optical Disks) 1935
Offsetlitho op karton Offset Lithograph on cardboard
De ‘Rotoreliefs’ tonen Maercel Duchamps interesse in het weergeven van beweging op het platte vlak. Wanneer de schijven met
een bepaalde snelheiden draaien, ontstaat een illusie van diepte. De film ‘Anémic Cinéma’ laat vroegere versies van deze ’Rotoreliefs’
zien in combinatie met tekstuele zinspelingen. Voor de kunstenaar zijn de ‘Rotoreliefs’ niet alleen een artistiek, maar ook een
wetenschappelijk experiment dat zich richt op de waarneming van de toeschouwer.
The ’Rotoreliefs’ display Marcel Duchamp’s interest in the representation of movement on a flat surface. When the discs are
spun at a certain speed they create the illusion of depth. The film Anémic Cinéma’ shows early versions of these
‘Rotoreliefs’ were an artistic and scientific experiment aimed at the viewer’s perception.