Difference between revisions of "ONDERZOEK KUBUS"
P.vandenberg (talk | contribs) |
P.vandenberg (talk | contribs) |
||
Line 6: | Line 6: | ||
---- | ---- | ||
+ | |||
[[File:Schermafbeelding 2014-09-24 om 12.44.07.png]] | [[File:Schermafbeelding 2014-09-24 om 12.44.07.png]] | ||
Line 17: | Line 18: | ||
---- | ---- | ||
+ | |||
[[File:TF greyscale k.jpg]] | [[File:TF greyscale k.jpg]] | ||
Line 27: | Line 29: | ||
---- | ---- | ||
+ | |||
+ | |||
[[File:Glass lw07 big.jpg]] | [[File:Glass lw07 big.jpg]] | ||
Revision as of 11:00, 24 September 2014
Combining Robert Morris’ Box With the Sound of Its Own Making with Baudrillard’s writing on the art auction this sculpture exists in eternal transactional flux. It is a physical sculpture that is perpetually attempting to auction itself on eBay. Every ten minutes the black box pings a server on the internet via the ethernet connection to check if it is for sale on the eBay. If its auction has ended or it has sold, it automatically creates a new auction of itself. If a person buys it on eBay, the current owner is required to send it to the new owner. The new owner must then plug it into ethernet, and the cycle repeats itself.
Holger Lippmann packing BOX 01 is realizes using a packing algorithm to generate different square packing vector files via processing. later on build up of a plywood box of 4 layers 4mm plywood and the laser cutting of each side and the removal of the non clued parts.
32 x 32 x 32 cm, plywood 2012/2013
Thomas Freiler - Graukeil/Grayscale, 3D Rendering, 2009 Een tentoonstelling als experimentele opstelling waarbij de foto geeft informatie over zichzelf en als een verzameling en argumentatie zelf ondervraagd reflecterend . Thomas Freiler benadert het medium aan de ene kant aan de kant van hun wetenschappelijke voorwaarden en instrumentale constructies en ten tweede op het gebied van het gebruik en de context . Foto regelingen en juxtaposities thematiseren elementaire fotografische parameters of fotografische weergave in de analoge en digitale domein , maar ook de voorwaarden en de impact van de ontwikkelingen en standaardisatie van fotografische technieken op concrete beelden. De media is zoals altijd veel op haar beurt in de formulering van de boodschap , en Freiler verder met deze alfabetten van de fotografie , traditionele en nieuwe , hedendaagse beelden uit elkaar
Larry Bell 6x6x4-D,A 1995, four 12mm glass panels coated with nickel-chrome, 6' x 6' x 1/2" Installation: Galerie Montenay, Paris 1995