Difference between revisions of "User:LamanAlex"
Line 14: | Line 14: | ||
Materiaal: | Materiaal: | ||
− | One human Brain | + | One human Brain, |
− | Computer | + | Computer, |
− | Neurosky mindwave mobile | + | Neurosky mindwave mobile, |
− | Arduino board | + | Arduino board, |
− | Processing software | + | Processing software, |
− | Processing code | + | Processing code, |
− | Screen | + | Screen, |
− | Beamer | + | Beamer, |
− | Illustrations | + | Illustrations, |
Revision as of 12:31, 27 January 2017
Theorie: Als beeldmaker is mij opgevallen dat je vaak veel tijd en aandacht steekt in bijvoorbeeld het maken van een illustratie. Je hoopt dan ook als beeldmaker dat wanneer jouw werk wordt geëxposeerd of gepresenteerd mensen met aandacht jouw werk bestuderen. Helaas is dit niet altijd het geval en neemt de toeschouwer maar zelden de tijd om jouw werk goed te bestuderen. Dit heeft te maken met verschillende aspecten, één van deze aspecten is dat mensen tegenwoordig worden dood gegooid met beelden. Kijk bijvoorbeeld naar platvormen zoals Instagram of Facebook hier verschijnen duizenden beelden per dag en de kans dat iemand de tijd neemt om langere tijd naar jouw beeld of werk te kijken is daarom heel klein.
Om deze reden heb ik iets bedacht voor zowel de toeschouwer als beeldmaker.
Concept:
De gebruiker, in dit geval de toeschouwer krijgt de Mindwave mobile op zijn hoofd. Op het moment dat de toeschouwer de headset op zet wordt zijn attention/focus gemeten aan de hand van zijn Apha hersengolven. De attention van de gebruiker wordt gemeten van 1 tot 100%. deze waarden worden gekoppeld aan de opacity van een afbeelding van de beeldmaker. Op het moment dat te toeschouwer zijn aandacht richt op de afbeelding wordt deze scherper en duidelijker zichtbaar. Focust de toeschouwer niet verdwijnt de afbeelding. Als te toeschouwer zijn aandacht 90 % is en de afbeelding 100 % zichtbaar is switch de afbeelding door naar het volgende werk van de beeldmaker. Op dit moment bepaald de toeschouwer of hij het werk goed wil bekijken of niet. Als de toeschouwer meer werk van de beeldmaker wil zien moet hij zich hier op focussen. Zo bepaald de touwschouwer welk werk hij wilt zien en krijgt de beeldmaker de verdiende aandacht voor zijn werk.
Materiaal:
One human Brain, Computer, Neurosky mindwave mobile, Arduino board, Processing software, Processing code, Screen, Beamer, Illustrations,