User:GSL
Headers:
GSL
Wood Carving
Research
Proces
== Bij wood carving ben ik gaan kijken wat precies dat carving nou inhoud. Welke soorten manieren van carven er zijn. Door workshops te volgen in de digital lab en alle faciliteiten daar te verkennen werd het stukje bij beetje duidelijk voor me. Ik was vooral erg nieuwsgierig naar het klassieke carven (sculpturen uitsnijden/beitelen) maar dat wilde ik graag naar een next level brengen. Door een eigen machine te maken. Zo ben gaan onderzoeken naar de dremel boor, de hot wire cutter, de carve duplicator machine en de tekenaap (pantograaf).
Uiteindelijk heb ik een eigen tekenaap ontwikkelt die kan graveren en carven en heb daarmee op verschillende materialen getest: hout, schuim, gips, maar ook voedsel (fruit, groente, alle soorten voedsel met een geschikte structuur zonder dat het een vieze rotzooi wordt) De test vormen die ik als eerst maakten waren elementen uit de oude Griekse en Egyptische tijdperk (in die tijd is het carven erg populair geworden): vormen als een sarcofaag en de munt van Athene
Toch wil ik het oude klassieke carven met deze pantograaf nog een upgrade geven. Wat nou als deze pantograaf van zichzelf een vorm zou carven op basis van een instructielijst bestaande uit coordinaten? De pantograaf kopieert dan niet een standaard tekening of beeldje, maar gaat codes navolgen.
Het is dus een uitdaging om deze twee dingen te combineren: de oude klassieke vorm van carven, met een moderne techniek van vormgeven d.m.v coordinaten.
Ik heb altijd al een fascinatie gehad voor de het verwijderen van materiaal, waardoor een nieuwe vorm verschijnt. Daarvoor ben ik met de dremel aan de slag gegaan en later heb ik de dremel kunnen bevestigen aan mijn pantograaf. ==
=Gebruikte machines & materialen:=
== - hot wire cutter - dremel - pantograaf - hout - schuim - gips - fruit ==
<hl> header </hl>
Notities
http://opensource.wdka.nl/wiki/Making_is_connecting_2015