RIJGEN
Voor mij is stitching het bij elkaar brengen van twee stuks van hetzelfde materiaal, door het gebruik van naald en draad. Een belangrijke voorwaarden hiervan is dat deze altijd weer van elkaar gescheiden kunnen worden. Bijvoorbeeld door een tormesje.
Door hoe ik stitching aan het begin van het kwartaal gedefineerd heb voor mezelf (lees hierboven), ben ik gaan kijken naar met welke materialen interessant zouden zijn om met elkaar te verbinden. Al snel kwam ik op het idee om mensen aan elkaar te stitchen. Naast dat je doormiddel van het draad mensen letterlijk met elkaar verbind leek het me ongelofelijk interessant dat er, hoogstwaarschijnlijk, ook figuurlijk een verbindingen tussen de, letterlijk, met elkaar verbonden mensen plaats zou vinden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-1-
Het eerste experiment, met het aan elkaar rijgen van mensen, was een test. Al kan een test voor mij al vaak het / een werk zijn, wilde ik voordat ik dit voor het echie ging doen uitproberen. Dit omdat ik op een experimentele manier met andere mensen te werk zou gaan. Ik wilde weten of het überhaupt mogelijk zou zijn om mensen aan elkaar te stitchen, of dat dit, bijvoorbeeld, te pijnlijk of ongemakkelijk zou zijn. Daarbij was het belangrijk om te weten hoe het er op het beeld uit zou zien. Van het aan elkaar stitchen van mensen zou, na dit gedaan te hebben, niks meer over blijven behalve de ervaring. Tenzij ik dit goed vast wist te leggen.
https://www.youtube.com/watch?v=E3DkRV4r2AI&feature=youtu.be
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2
https://www.youtube.com/watch?v=k71BW41qaCA
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
EXPERIMENT 3