User:Destinshiro

From DigitalCraft_Wiki
Revision as of 07:51, 22 June 2017 by QuintQuint (talk | contribs)
(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)
Jump to navigation Jump to search

Expanded Toolbox 2017

[[File:

alt text

]]

Quint Verhaart - Fashion Design

Quintverhaart@hotmail.com


Les opdracht 1: Hoe elektriciteit werkt. In groep voorgedaan als: Electron (-), Proton (+), Neutron.

[[File:

alt text

]]


ONDERZOEK EIGEN PROJECT.

Kledingstuk dat draagbaar verwarmt kan worden zonder aan een stopcontact verbonden te zijn.

Heating1.png

Heating2.png

Heating3.png

Tattoo.png

Tattoo1.png

Knitted.png

Smartphone.png


Les Opdracht 2:

[[File:

alt text

]]

Measuring Voltage

What you need (ask at the Interaction Station):

* Multimeter
* 9 Volt battery (5V in the tutorial)
* 9 Volt battery clip for in a breadboard
* 470 Ohm resistor (1K Ohm in the tutorial)
* LED
* breadboard

[[File:

alt text

]]

Outcome: Voltage 7

Resistance 465

Ampere 19.3


Measuring resistance

What you need (ask at the Interaction Station):

* Multimeter
* 3 random resistors
* 3 resistors of the same value
* breadboard

Series Resistance Outcome: Volt 1th restitor 2.38

Volt 2nd/3th 2.39

Volt 1th + 2nd together 4.77

Volt 2nd + 3th together 4.78

Volt 1th +2nd +3th together 7.16

I = V/R

9,11: 2,38 = 3,83

9,11 : 7,16 = 1,27

[[File:

alt text

]]

Parallell Resistance Outcome

Voltage van de drie restitors 8.41 


Measuring Current

What you need (ask at the Interaction Station):

* Multimeter
* 9 Volt battery (5V in the tutorial)
* 9 Volt battery clip for in a breadboard
* 470 Ohm resistor (1K Ohm in the tutorial)
* LED
* breadboard

Outcome Volt 7

Resistance 465

Ampere 19.3

[[File:

alt text

]]

Measuring voltage and current in a series circuit

What you need (ask at the Interaction Station):

* Multimeter
* 9 Volt battery (5V in the tutorial)
* 9 Volt battery clip for in a breadboard
* 3 resistors random resistors
* breadboard

Outcome Volt 9.11

Ampere 3.83

I = V/R

9,11: 2,38 = 3,83

9,11 : 7,16 = 1,27

Measuring voltage and current in a parallel circuit

What you need (ask at the Interaction Station):

* Multimeter
* 9 Volt battery (5V in the tutorial)
* 9 Volt battery clip for in a breadboard
* 3 resistors random resistors
* breadboard

Outcome:

Battery voltage: 8.58

Voltage van de drie restitors : 8.41

I=V/R

8.58/8.41 = 1.02


DOOR HET VERKEERD VERBINDEN VAN DE ELEMENTEN BEGON DE BATTERIJ WARM TE WORDEN, WAARDOOR HET UIT EINDELIJK IN ELKAAR ZAKTE. ERG INTERESSANTE UITKOMST :)

[[File:

alt text

]]


Les Opdracht 3:

Het maken van een keyboard dat door middel van geleiding via het koperen bord en de speaker geluid maakt op verschillende toon hoogtes.

In samenwerking met Iris. [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]]


Les Opdracht 4:

De uitkomst van de gesmolten batterij was voor mij erg opvallend in dit project, dat juist het gefaalde een onverwachte twist kan geven aan het onderzoek. Hierop wil ik verder werken met mens en warmte. Het risico van opdracht 2 dat de batterij smolt, op dat risico wil ik mijn project baseren. Wat als de batterij nog langer had gestaan? Wat als dit ook met mijn project gebeurd? Dat ga ik nu onderzoeken.

Hier enigszins ideeën wat mij opviel en in de richting dat ik bij de bespreking wilde werken.

[[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]]

Om de warmte in contact te brengen met mensen heb ik gekozen voor een verwarmingsdeken, omdat dit gelijk tegen het lichaam van een persoon zit. Dit ga ik uit elkaar halen om te zien wat voor elementen erin zitten en hoe ik deze zou kunnen omzetten tot zowel een eigen object evenals het interactief gebruikt wordt.

[[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]]

Als groep voor eind presentatie kwamen wij overeen met zowel het interactief zijn met ons eigen gemaakte product en de onhandigheid ervan. Onze producten zijn zo gemaakt dat het onder 1 thema valt.


Het concept & eind product.

Het begon allemaal bij de mislukte uitvoering van de eerste les om het LED verlichting aan te krijgen. Door de bedradingen verkeerd in orde te brengen begon de batterij zichzelf te verwarmen tot het uit eindelijk zo heet werd dat het begon te smelten. Ik vond dit een heel interessant gegeven, omdat het uit een verwachtte hoek kwam. Daarom besloot ik om mij meer te verdiepen in warmte en hier vanuit te werken.

Wat mij verder aanspoorde om hiermee te werk te gaan, kwam omdat ik altijd in mijn omgeving ( vooral mijn moeder en zusje ) klagen over dat ze het gauw koud hebben. Hiervoor wou ik iets maken dat mensen kan verwarmen, maar ook spelen met het idee van het hitte gevaar dat ook ontstond bij de batterij.

Nu heb ik een product gemaakt, dat op een speels humoristische wijze gebruikt kan worden om jezelf te verwarmen door middel van de jas aan te trekken. De WARNING en gebruikersbeschrijving omschrijven het gevaar dat het product kan aanbrengen en dat het op eigen risico is. Door middel van het verbranden, het aantasten van de jas, versterkt het beeld van warmte gevaar.

Het is deels erg onpraktisch, waardoor het juist aansluit op onze groep concept. De lange mouwen geven je handen geen vrijheid maar houden de hitte vast binnen in. Ook de accu is niet handig draagbaar, maar wel een goede oplossing om het draagbaar te maken.

Door de brandgaten lopen nog verschillende draden die aan de buitenkant te zien zijn, dit geeft een extra boodschap omdat het toch vreemd voelt dat er draden door je jas lopen die jouw zowel kunnen verwarmen als beschadigen.

Het is een conceptueel product met een statement voor het gevaar van elektronica.

[[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]] [[File:

alt text

]]