Difference between revisions of "User:IrisK"
Line 42: | Line 42: | ||
Resistance 465 | Resistance 465 | ||
Ampere 19.3 | Ampere 19.3 | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Measuring resistance | ||
+ | What you need (ask at the Interaction Station): | ||
+ | * Multimeter | ||
+ | * 3 random resistors | ||
+ | * 3 resistors of the same value | ||
+ | * breadboard | ||
+ | Series Resistance Outcome: Volt 1th restitor 2.38 | ||
+ | Volt 2nd/3th 2.39 | ||
+ | Volt 1th + 2nd together 4.77 | ||
+ | Volt 2nd + 3th together 4.78 | ||
+ | Volt 1th +2nd +3th together 7.16 | ||
+ | I = V/R | ||
+ | 9,11: 2,38 = 3,83 | ||
+ | 9,11 : 7,16 = 1,27 |
Revision as of 12:19, 11 May 2017
0919409@hr.nl
CLASS 2 - ELECTRICITY
Opdracht 1: hoe elektriciteit werkt
MEETING 2 - Ideeën bespreken
Ik wil smartphone gebruik vastleggen, bijvoorbeeld: hoe vaak iemand zijn telefoon opent. Deze handelingen willen ik weergeven doormiddel van licht/beweging
De rest van de groep wil ook iets doen met het menselijk lichaam: 1. Materiaal dat het lichaam verwarmt doormiddel van een batterij. 2. Een interactieve poster doormiddel van een pen met inkt dat werkt als elektriciteit. 3. Een lamp die menselijke bewegingen volgt.
Opdracht 2
Measuring Voltage
What you need (ask at the Interaction Station):
- Multimeter
- 9 Volt battery (5V in the tutorial)
- 9 Volt battery clip for in a breadboard
- 470 Ohm resistor (1K Ohm in the tutorial)
- LED
- breadboard
Outcome: Voltage 7 Resistance 465 Ampere 19.3
Measuring resistance
What you need (ask at the Interaction Station):
- Multimeter
- 3 random resistors
- 3 resistors of the same value
- breadboard
Series Resistance Outcome: Volt 1th restitor 2.38 Volt 2nd/3th 2.39 Volt 1th + 2nd together 4.77 Volt 2nd + 3th together 4.78 Volt 1th +2nd +3th together 7.16 I = V/R 9,11: 2,38 = 3,83 9,11 : 7,16 = 1,27