User:IrisK
0919409@hr.nl
CLASS 2 - ELECTRICITY
Opdracht 1: hoe elektriciteit werkt
MEETING 2 - Ideeën bespreken Ik wil smartphone gebruik vastleggen, bijvoorbeeld: hoe vaak iemand zijn telefoon opent. Deze handelingen willen ik weergeven doormiddel van licht/beweging
De rest van de groep wil ook iets doen met het menselijk lichaam: 1. Materiaal dat het lichaam verwarmt doormiddel van een batterij. 2. Een interactieve poster doormiddel van een pen met inkt dat werkt als elektriciteit. 3. Een lamp die menselijke bewegingen volgt.
Opdracht 2
Measuring Voltage
What you need (ask at the Interaction Station):
- Multimeter
- 9 Volt battery (5V in the tutorial)
- 9 Volt battery clip for in a breadboard
- 470 Ohm resistor (1K Ohm in the tutorial)
- LED
- breadboard
Outcome: Voltage 7 Resistance 465 Ampere 19.3
Measuring resistance
What you need (ask at the Interaction Station):
- Multimeter
- 3 random resistors
- 3 resistors of the same value
- breadboard
Series Resistance Outcome: Volt 1th restitor 2.38 Volt 2nd/3th 2.39 Volt 1th + 2nd together 4.77 Volt 2nd + 3th together 4.78 Volt 1th +2nd +3th together 7.16 I = V/R 9,11: 2,38 = 3,83 9,11 : 7,16 = 1,27
Measuring Current
What you need (ask at the Interaction Station):
- Multimeter
- 9 Volt battery (5V in the tutorial)
- 9 Volt battery clip for in a breadboard
- 470 Ohm resistor (1K Ohm in the tutorial)
- LED
- breadboard
Outcome Volt 7 Resistance 465 Ampere 19.3
Measuring voltage and current in a series circuit
What you need (ask at the Interaction Station):
- Multimeter
- 9 Volt battery (5V in the tutorial)
- 9 Volt battery clip for in a breadboard
- 3 resistors random resistors
- breadboard
Outcome Volt 9.11 Ampere 3.83 I = V/R 9,11: 2,38 = 3,83 9,11 : 7,16 = 1,27
Measuring voltage and current in a parallel circuit What you need (ask at the Interaction Station):
- Multimeter
- 9 Volt battery (5V in the tutorial)
- 9 Volt battery clip for in a breadboard
- 3 resistors random resistors
- breadboard
Outcome: Battery voltage: 8.58 Voltage van de drie restitors : 8.41 I=V/R 8.58/8.41 = 1.02
Opdracht 3 Circuit making Etching
Opdracht 4, Independent project presentation, brainstorm and feedback
1. Make an illustration of your most memorable insight of what you have learned/discovered;
Electricity circuit
2. Make a drawing of how this insight can be made into a physical artefact; Create a game like twister, when you touch each other you create lights
I'm forming a team with Syree Daily devices
Research - testing